tisdag 23 mars 2010

Regn ute, sol inne

Det regnar ute men jag är inte deppig för det, de betyder ju att snön försvinner fortare och slasken försvinner. Just nu finns det ju inte så mycket slask på cykelbanorna men det är fortfarande snöhögar som bildar stora vattenpölar när dom smälter vilka kan vara lite svåra att ta sig förbi om man inte har stövlar på sig. Det är skönt att det försvinner och på onsdag skulle det kunna bli ganska varmt här nere, får ta och köpa lite tunnare jacka till Lavinia snart för det börjar nog bli varmt med overallen. Visst vi har bytt från täckjacka och byxa till en lite tunnare overall men det börjar nog bli varmt att sitta i teddypåsen med overall på sig så jag får se om jag kan hitta något som passar. Har kollat på en "jeansjacka" på lindex som jag gillar med luva och grejer och den känns ganska tjock men sen har jag även hittat en grön skaljacka som man kan få plats med en fleece tröja under som jag gillar skarpt. Lavinia skulle passa fint i grönt och vi börjar tröttna på allt rosa nu så det lutar nog mot den gröna jackan.

Idag händer det inte så mycket här, jag ska på cellprovstagning vid 14 och sen ska jag på ljusparty ikväll men annars så händer det inte så mycket. Ska väl försöka att städa lite här hemma innan allt annat ska göras men det räcker med en dammsugning av hela lägenheten så det går fort. Sen vet jag inte vad som ska göras, jag kanske kan fortsätta på spjälsängskyddet jag börjat med. Jag fick ju tyg på posten av min farmor för någon dag sen och jag har äntligen kommit på vad jag ska göra med det, det blir ett spjälsängsskydd, jag har ett som ligger och är vitt och tråkigt så jag ska klä om en sida med tyget så Lavinia har något roligt att titta på. Jag försökte att beställa knoppar till Lavinias byrå igår men sidan ville inte ge mig mer än en knopp så jag får prova någon annan dag annars måste jag hitta en ny sida med roliga knoppar.

Nu ska jag leka lite med Lavinia. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar