söndag 21 mars 2010

Tomt och utan jätte leende

Jag vaknade upp vid 8 i morse och tittade över i Lavinias säng och den stod såklart tom eftersom att hon sovit hos farmor i natt, det känns så tomt och tyst utan henne men det har varit skönt att få ladda upp lite och bara få ha tagit hand om varandra. Visst jag somnade framför filmen igår när vi kom hem från Göteborg men det har varit en bra dag och kväll. Vi åkte halv 3 från Trollhättan och kom ner till Göteborg där vi började med att gå lite i butiker och vi hittade ett par skor till Sonny för en billig peng så nu har han äntligen skor som är hela och inte läcker in. Vi tittade vidare en stund innan vi bestämde oss för att hitta någonstans att äta vilket var lättare sagt än gjort, vi gick runt i kanske 40min och läste olika menyer och tittade priser men vi hittade tillslut en resturang som hade grillbuffé. Man valde vilket kött och vad man ville dricka och sen var det bara att plocka av salladsbordet och tillbehör till köttet, så vi satte oss ner för att se över vad vi ville ha. Jag tog kolgrillat lamm och ett glas rött och Sonny tog fläskyterfile och en öl, jag har aldrig ätit lamm och tänkte att jag skulle passa på att prova det nu när det fanns och det var jätte gott! Mört och fint och alldeles lagom kryddat, potatisgratängen dom hade var också jätte god och jag har nog aldrig ätit så god fetaost som jag gjorde där. Gudomligt god! Jätte mysigt ställe att sitta på också vi satt där länge innan vi tog oss en promenad ner mot hamnen och tittade lite, sen gick vi tillbaka till stationen och tog oss ett glas där också innan bussen gick hem. Väl hemma så gick vi och hyrde en film, Boondock Saint's 2, men jag somnade innan slutet så vi får se färdigt den till frukost istället. Det var en hellyckad dag och det har varit skönt att få ha varit barnledig men nu vill jag bara pussa och krama på lillfisen, man kollar på klockan hela tiden och funderar på vad dom gör nu om hon sover eller om dom leker eller om dom kanske äter frukost. Jobbigt men nyttigt.

Idag blir det en lugn dag med massa mys som familj. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar