tisdag 16 mars 2010

En del att göra idag

Ja idag har vi en del att göra faktiskt, inte ofta det händer men ibland så kommer det dagar då man behöver hinna med lite. Vi ska börja med att lämna tillbaka babyskyddet vi hyrde från BB för det har gått nio månader sen vi hyrde den imorgon, sen åker vi vidare till affären och storhandlar för nu är det verkligen tomt i frysen. Det behöver fyllas upp lite här och där med andra ord, så jag och Lavinia har suttit och skrivit en liten inköpslista nu på morgonen medan Sonny sover så får han kolla igenom den sen för att se om det är något jag missat som han vill ha. Sen när allt det är klart och maten är hemma igen så ska väl Lavinia få i sig lite mat och sen blir det en promenad bort till Sonnys mammas jobb för att kolla på en sängram, vi fick ju sålt våran så just nu ligger våra madrasser på golvet och det funkar ju tillfälligt men vill ha en ram så dom kommer upp från golvet. Lättare att städa under sängen då, sen ska vi försöka få slipat sängborden och målat dom och jag ska även byta knoppar på dom sen är sovrummet komplett igen. Just det ja jag ska kolla om två lampor jag har fungerar för då ska det bara köpas lampskärmar till dom så ska vi ha dom som nattduksbordslampor, det blir nog super sen när allt är klart och på plats.

Hade fått ett mail idag också från en som var intresserad av våran tvbänk och sänglåda så jag hoppas att personen vill ha sakerna så vi blir av med dom också, sänglådan står bara på vinden och tar plats så den ska det bli riktigt skönt att slippa. Blir vi av med tvbänken kanske vi kan åka och köpa en ny idag som passar våra behov lite bättre, vill ha en bänk med lådor som man kan ställa ner spelkonsoler som inte används varje dag i för Lavinia är väldigt intresserad av dom och vi vill inte att hon gör illa sig eller har sönder någon av dom. Sen känns inte den hyllan vi har nu speciellt stabil och ser ut att kunna välta om hon skulle börja klättra på den så det ska bli skönt att bli av med den, kanske det kan bli en tripp till IKEA snart också då för vi har kollat på ett nytt skrivbord också som man sätter ihop med våran expedithylla vilket gör att vi får två möbler av en. Mer plats till vårat vardagsrum! Blir det en tur till IKEA ska jag även köpa en till leksakslåda åt Lavinia för den hon har är ganska överfull, vet inte riktigt hur jag ska få till hennes lekhörna jag vill ju ha en trofastserie sen men tycker inte riktigt att den behövs än och då kommer den bara stå och ta plats i mina ögon.

Nej nu ska jag avsluta det här och så ska jag och Lavinia gå och väcka Sonny, vi måste sätta igång snart om vi ska hinna innan bilen ska lämnas tillbaka. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar