lördag 13 mars 2010

Vackert väder

Försöker att söva en grinig Lavinia så jag kan få ta en dusch och sedan sätta igång med att skruva isär sängen för vi har kanske sålt den idag, det kommer en och kollar på sängen idag och förhoppningsvis så vill dom ha den vilket vore väldigt trevligt eftersom att vi vill bli av med den och skaffa en annan så snart som möjligt. Tyvärr så har ju Lavinia fått för sig att hon inte ska sova eller så är det tänderna som spökar, ska gå och smörja in lite alvedon på tandköttet och se om det blir bättre. Har väl även tänkt att jag ska försöka att städa lite idag och försöka hinna med en promenad i det fina vädret, Sonny jobbar idag så det är därför jag skriver jag överallt. Så skönt att han verkar få in en fot där så han kan få börja jobba, det behöver vi båda två man går varandra på nerverna till slut och det är varken bra för oss eller Lavinia.

Det är så jobbigt när Lavinia är grinig och inte alls vill vara med och man är ensam hemma, man tappar så lätt tålamodet och därför känner sig som världens sämsta mamma som blir arg för att hon är ledsen och inte vill sova. Men hon kan inte sitta uppe hela morgonen heller för då kommer hon att bli övertrött och bli sur och grinig för minsta lilla... Vad tusan ska man göra!? Jag orkar inte gå en promenad med henne varje gång hon inte vill sova, visst det är skönt med promenader men jag får ju inget gjort här hemma om man måste gå ut hela tiden. Känner mig så elak när jag låter henne ligga också när hon blir sur, visst hon protesterar bara för att hon vill att man kommer och tar upp henne men det känns så elakt att inte gå dit då. Går man dit så förstör man allt, då blir hon ännu ledsnare och det tar längre tid för henne att somna så om det är någon som har ett bra knep får ni gärna dela med er... Det är inte lätt alla gånger men jag är så otroligt glad att vi fick lilla Lavinia för hon har så mycket att ge och det är riktigt roligt att vara mamma trotts gångerna man blir ledsen och arg för att man känner sig misslyckad som förälder. Min farmor säger
ofta dom få gångerna vi ses att det syns att jag trivs som mamma och jag kan inte säga annat än att det gör jag, det är de bästa som har hänt mig att jag träffade Sonny som ville dela det här med mig.

Tror att jag fick henne att somna nu så jag ska passa på att röja lite och hoppa in i duschen innan hon vaknar igen. // Emelie


1 kommentar:

  1. hehe jo jag har allt märkt detta med att magen går att använda till mycket :D jag brukar ställa min kopp med te på magen eller lägga mobil o fjärrkontroll på magen:D smidigt! men som du säger..det är inte alltid det uppskattas :P

    SvaraRadera