måndag 8 mars 2010

Dröm vagnen hittad!

Idag är Sonny och provjobbar igen och idag får vi veta om han får fortsätta eller inte, blir det fortsättning så blir det när allt drar igång och det var tydligen runt månadsskiftet nu mars-april så vi håller tummarna!

Dagen började vid halv åtta idag för då ville inte Lavinia sova något mer så jag vaknade av att hon låg och pratade med krokodilen i sin säng, alltid lika skönt att få det där jätte leendet när hon ser att en annan är vaken. Leendet täcker ju hela ansiktet på henne nästan och sen börjar hon att prata, råkar man då behöva gå på toa så hon inte ser utan bara hör mig så får jag en ut skällning tills jag syns igen. Vi har bara tagit det lugnt och myst ä så länge, Lavinia satt på golvet och plockade i sin leksakslåda sen fick hon syn på bollhavet lite längre bort och ålade dit. Sen åkte det bollar över hela golvet för när dom kom för långt bort så ålade hon tillbaka till havet och tog en ny, hon är inte dum inte!

Har hittat min drömvagn om det blir en liten till inom en snar framtid, Baby Jogger City Select heter den och den verkar bara vara för underbar!! Ska bara försöka att ta reda på hur den är att köra på vintern då den har två svängbara framhjul, svärmor kommer väl inte att bli allt för glad över vagnen för hon hatar verkligen barnvagnar som har tre hjul eller svängbara framhjul. Nu är det ju inte hon som ska ha den utan det är vi som ska vara nöjda med den och trivas med att köra den, jag har redan lite problem med att köra vagnen vi har så jag vill inte ha fyra fasta hjul på en tvillingvagn sen för då kommer jag aldrig att orka gå längre sträckor med den. Därför har jag kärat ner mig totalt i denna vagnen eftersom att den går att använda som singelvagn sen när Lavinia inte vill åka vagnen längre, underbart! Ska väl försöka att ta mig till en butik och få en visning samt få klämma och känna lite på den sen innan vi bestämmer oss om det nu blir aktuellt.

Nu ska jag fortsätta att klä på mig och sen ta Lavinia som vaknat. // Emelie


3 kommentarer:

  1. Kikade på vagnen och den verkade praktisk men notera att de dragit tillbaka dem pga fallrisk... http://www.babyjogger.com/images/announcement/Baby_Jogger_Strollers_Recall.pdf

    SvaraRadera
  2. Vad jag kan läsa mig till så är det modellen innan den jag vill ha, det är city mini som dom kallar tillbaka och den jag tittat på är city select. Det kan säkert visa sig att den också är farlig för den har precis kommit ut på marknaden så vi får väl se vad det blir när det blir aktuellt med en ny vagn.

    SvaraRadera
  3. Jag har en city select och är såå nöjd, du kanske redan har hittat på min recension av vagnen på nätet annars finns allt om min jakt på syskovagn här: http://jennyn.blogg.se/category/vagnar.html

    Jag bor mitt på landet med snö i mängder, och bara grusväg så långt ögat når ;-) osv och det är inga som helst problem att ta sig fram med två svängbara hjul i fram, sen kan man ju låsa dom om man skulle vilja.

    Lycka till med letandet, kram jenny

    SvaraRadera