lördag 20 mars 2010

Barnfri natt

Idag firar jag och Sonny 2år tillsammans och då ska vi åka ner till Göteborg och bara vara vi två hela dagen och kvällen, sen åker vi hem och bara myser utan Lavinia för hon ska sova hos sin farmor. Det kommer kännas lite konstigt och tomt utan Lavinia, vi har ju inte varit barnfria på nio månader så det ska bli skönt men tomt. Får väl se hur det går att sova utan henne i rummet, jag kommer ju säkert vakna vid 7 imorgon bitti ändå bara för att man är van vid det nu. Vi ska i allafall försöka att ha en sån mysig dag som möjligt bara vi två för det var väldigt länge sen nu och eftersom att vi firar 2år så tänkte vi att vi får passa på då, det blir som sagt första natten för Lavinia borta så jag hoppas att det går bra och att hon är snäll mot farmor. Så jag ska försöka att mysa så mycket som möjligt med henne nu innan vi ska lämna henne och sen kommer vi väl att mysa sönder henne imorgon.

På måndag ska jag och Lavinia gå på sagostund på biblioteket, vi hade sån tur att vi fick sista platsen! Så det ska bli kul att se vad det är för något och om det är något som Lavinia tycker om eftersom att det är för hennes skull jag gör det, tror det kan vara rätt mysigt faktiskt och det var ganska tidigt också men alldeles lagom för Lavinias mat- och sovtider. Om det är något att ha så är vi upptagna måndagar framöver klockan 10.

Det var ganska ovant att sova i en säng i natt, man låg ju så högt upp jämnfört med att ha madrassen på golvet och våran gamla säng var inte så hög den heller så det var ovant men skönt.

Nej nu får jag byta på Lavinia, hon luktar och sen blir det lek och mys. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar