torsdag 18 mars 2010

Världens bästa farmor!

Jag måste ha världens snällaste, sötaste, underbaraste och coolaste farmor! Fick ett paket på posten igår från farmor som innehöll en bit tyg och en liten lapp som hon skrivit, hon läser min blogg och vet vad som händer i våran vardag. Hon är nog den bästa som finns, ska kolla hur stort tyget är och se om det räcker till att göra sängkläder till Lavinia annars får vi hitta på något annat att sy. Det var Sonnys idé att vi kunde kolla om det räckte till det, annars kanske det kan bli en filt till vagnen för jag har ett jätte tunt täcke jag kan sy in så blir det lagom att ha till vagnen i vår. Ja det finns mycket man kan hitta på så vi får se vad det blir!

Vi har fått hem våran nya säng men tyvärr så saknades ju mitt balken så vi kan inte lägga i våra två madrasser utan måste försöka fixa det först. Går ju att köpa en planka och sätta dit med ett ben på mitten så den inte viker sig, provade med att sätta ben på men benen var för korta så det hade blivit en vagga i mitten. Visst vi hade legat trångt och mysigt men man vill ju gärna kunna sträcka lite på sig också utan att knocka Sonny. Så idag ska vi försöka att röja lite här hemma, dammsuga och göra i ordning vardagsrummet så det blir lite mer barnsäkert nu när Lavinia har börjat krypa och försöker att dra sig upp lite här och där. Rädd att blombordet vi har ska ramla över henne då det inte sitter fast i väggen och det inte går att lösa på något snyggt sätt så det får åka ut på vinden tills vidare och så ska vi ställa bokhyllan upp istället för att den ska ligga ner. Så vi har lite att göra idag.

Sen ikväll blir det träning igen, får ju passa på nu innan jag ska åka upp på lyx vecka till mamma och pappa. Kommer ju ha med mig vagnen så det går ju att gå ut och gå men det blir ju ingen direkt träning på en hel vecka så det är bäst att ligga i så man inte får någon ångest när man är där uppe. Idag blir det bodybalance, väldigt roligt men lite svårt eftersom att det handlar om balans och att ha en bra hållning. Mycket att tänka på men man lär sig så det ska nog gå bra, pratade med instruktören för stepen igår om mina skor och hon tyckte att jag skulle skaffa mig ett par med bättre dämpning eftersom att jag får ont i trampdynorna fram på foten. Så jag får börja leta nya skor nu och se om jag har råd med det denna månaden eller om det blir nästa.

Nej nu ska jag ta bebis innan hon river hela tvhyllan. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar