fredag 5 mars 2010

Provjobbar

Sitter nu i vardagsrummet och lyssnar på Lavinia som ligger i sin säng och pratar, förhoppningsvis så somnar hon snart också. Tittar ut på det fina vädret ibland också och på det stora ångmolnet som kommer från Saab när dom testar något, vet inte riktigt vad det är men har för mig att Sonny sa att det är flygmotorer dom testar när dom molnen kommer. Ser ganska roligt ut faktiskt för helt plötsligt så blir det en jätte pelare av ångmoln och sen tar det bara slut och blir en liten fjärt på himlen, man får roa sig med det lilla man kan! Så fort Lavinia har somnat tänkte jag att jag skulle städa lite här hemma, toaletten är i ett stort behov av det och våra golv skulle behöva en dammsugning och torkning så jag hoppas att jag hinner med det när Lavinia sover. Det är så skönt att vi kan dammsuga fast att hon sover och hon inte vaknar av det, vi var noga med att ha ljud runt henne redan från början när hon skulle sova så hon inte skulle bli lättväckt vilket jag är otroligt glad över idag. Sen går det ju faktiskt att stänga dörren in till henne och ta det rummet sen när hon vaknat istället, lättare att ta ett rum när hon är vaken än att ta hela lägenheten. Tror att hon somnade nu så jag får snabba mig lite med inlägget.

Till rubriken då, Sonny är och provjobbar idag och lär upp sig samtidigt så jag hoppas verkligen att han får jobbet nu. Visst det är ett säsongsarbete men det skulle hjälpa oss så otroligt mycket om han fick jobbet, han har gått med i a-kassan så då får han ju stämpla sen när han jobbat och varit med i a-kassan 1år så vi håller tummarna. Hade ju inte varit helt fel att få sådär 13000kr extra varje månad!! Då ska vi börja spara lite mer åt Lavinia och spara åt oss själva sen ska Sonny betala mer i skatt så vi får tillbaka på skatten till nästa sommar så kan vi göra något roligt för det då. Kommer känna mig rik som ett troll om han får jobbet för vi kommer ju inte göra så stora förändringar i våran levnadsstandard mer än att vi kanske unnar oss lite dyrare mat någon gång. Skräpmat och sånt äter vi aldrig ändå för det är ingen av oss som tycker det är direkt gott längre, är väl någon gång man kan känna sig sugen. Sen har vi en skuld till min lillebror som ska betalas också och en bilstol som vi vill betala lite på som Sonnys mamma köpte åt oss och inte ville ha några pengar för men det kändes inte rätt så hon ska få tillbaka lite mer än hälften.

Nej nu får jag sätta igång och röjja lite här hemma innan dom stänger av elen i 3 timmar!
// Emelie


1 kommentar:

  1. Va kul att de ringde :) Och skönt att det vänder lite med jobb runt omkring :)

    SvaraRadera