tisdag 23 februari 2010

Knepigt väder

Ena stunden när man tittar ut så skiner solen och i nästa så snöar det, vad är det för fel?

Idag blir det ingen träning, blir till att vara hemma och ta igen lite som behöver göras och som jag velat göra länge nu. Sen ville Sonny iväg och spela ikväll och istället för att vi båda måste stressa så avbokar jag combat istället, dags att Sonny får göra något han vill också på kvällarna och inte bara sitta hemma med Lavinia. Sen är hon lite små jobbig just nu också och vi tror att det är tänderna som spökar för två kvällar i rad nu när jag har gått och tränat så har hon inte velat komma till ro. Det är precis som att hon inte vill att jag ska gå och när jag kommer hem från träningen så känns det alltid lika jobbigt när Sonny berättar hur hon har varit, man vet ju själv hur jobbigt det är att inte få hjälp i ett sånt läge och då behöver man verkligen behålla sitt lugn hela tiden och Sonny blir lätt stressad av Lavinias gråt. Inte direkt något jag kan göra något åt mer än att finnas till hjälp om det behövs och när jag tränar så kan jag ju inte det, så ikväll ska Sonny få gå iväg och göra något för sig själv så ska jag och Lavinia ha en myskväll. Även om hon kommer sova större delen av den.

Lavinia har fått en ny gåstol som rullar ganska mycket bättre än den andra hon hade så nu är det till att barnsäkra överallt för nu kommer hon ju iväg och kan pilla överallt, hon kommer åt på bordet och vill gärna pilla vid tvn så att införskaffa en tvbänk med skåp är nog något att fundera på så man kan stänga in lite i allafall.

Nej nu får det räcka just nu i allafall, nu blir det en kopp te och sen lite spelande tror jag allt. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar