fredag 19 februari 2010

Förbannade snö!

Börjar bli skapligt jätte trött på all denna snö nu, vill inte ha mer och ändå så kommer det massor hela tiden. Varför kan det bara inte försvinna och bli vår istället?? Sen att man vaknar upp med huvudvärk gör ju inte saken bättre direkt men man får ta dagen som den är tyvärr och göra det bästa av situationen, i mitt fall blir det till att baka bröd i mängder! Skulle vilja prova på det här med surdeg men känner att jag inte har grejer hemma till det idag så de får vänta till nästa månad istället när vi storhandlar. Jag har kommit fram till att jag kommer bli en riktig bullmamma, jag älskar ju att baka bröd och fikabröd i alla dess former så våran frys kommer nog alltid att innehålla någon form av det. Tänkte jag skulle ställa mig och baka scones snart också till frukost för det har tydligen blivit min avdelning att fixa frukost numera eftersom att Sonny tar nätterna nu när jag har haft svårt att sova så jag slipper tänka på att jag måste ta Lavinia. Det börjar faktiskt att ordna upp sig nu så vi kan nog gå över till att turas om snart igen om Sonny vill förstås.

Vi bor så vi har utsikt över 45:an en ganska stor väg som det går mycket trafik på och det är rätt kul att se vilka som tar försiktighetsåtgärder nu när det snöar och är halt och vilka som inte gör det. Alla är ganska duktiga på det där med att hålla avståndet också men lastbilar och linjebussar kör som galningar precis som vanligt, inte konstigt att man är livrädd för lastbilar! Kom just på att jag måste ut idag för jag måste till apoteket och hämta ut nya p-piller, pratade med ungdomsmottagningen om mina humörsvängningar och eftersom att vi vill ha en liten relativt tätt så vill jag inte använda något som håller i flera år vilket jag kommer att få plocka ur. Så då rekommenderade hon Yasminelle så jag ska prova dom i tre månader nu och känner jag att det inte blir bättre så ska jag höra av mig igen för att se vad vi ska hitta på då. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna må lite bättre med dom nya nu för jag orkar inte med att må så här, Sonny säger att han tar mina utbrott med en nypa salt och det är ju bra eftersom att jag aldrig menar dom men det tär ändå på mig eftersom att man känner sig som en skit när man skäller ut den man älskar för ingenting.

Så till några sista väl valda ord för detta inlägget... Förbannade snö smält och försvinn någon gång!! Jag och många andra vill absolut inte ha dig kvar längre, vi är i majoritet det vet jag utan att ens göra en undersökning! Visst är det väl kul för barnen men jag tror att dom också börjar tröttna snart och vill ha vår så dom kan ut och cykla utan att vara rädda för att halka och åka inlines och alla andra vårlekar... Tusan försvinn någon gång!!!!

Tack för mig, hejhej. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar