onsdag 10 februari 2010

Promenad och bad

Idag känns det som att vi har varit ute och gått hela dagen men ändå så har det inte varit jobbigt utan det har varit riktigt skönt faktiskt, visst vi har ju inte gått konstant men vi gick förbi Sonnys mamma en snabbis och sen har vi tagit en vända på stan med fika och sen gick vi till badet och sen hem. En lång men bra dag helt enkelt, det är så kul att bada med Lavinia för man ser verkligen hur hon gillar att bada. När vi går in i duschen innan badet och jag duschar av mig så börjar hon att prata och testar hur mycket det kan eka i ett duschrum, sen när hon får se bassängen så blir hon nästan sjövild tills hon får komma i så det är riktigt skoj! Idag fick hon prova att bada med simringar på armarna också och för att vara en första gång så gick det riktigt bra, hon kunde allt ta sig framåt ganska bra. Visst vicka hon över från mage till rygg lite men det var mest mage och framåt som gällde så det blir till att inhandla ringar sen.

Har hittat en jätte fin spjälsäng som jag har kärat ner mig i, den är nog ganska gammal och så går det att ta bort framsidan av spjälorna och så blir det till en liten soffa. Den kan hon ju ha hur länge som helst eftersom att då kommer hon ju i och ur sängen själv sen när hon blir lite större. Så behöver man inte skynda med växa sängen vilket är väldigt bra när man inte har det så bra med pengar som vi inte har, vi har så vi klarar oss helt enkelt. Sonny får kanske jobb i sommar och jag räknade lite på det att då kommer vi få in 10000kr extra varje månad ungefär... Var tusan ska man göra av dom pengarna?? Visst Sonny vill tatuera sig och de vill jag också sen har Lavinia sparkonton som lite kan trilla in på och vi också så vi kan nog leva lyxigare än nu och ändå ha sparat för små kriser.

Just nu hade det inte varit fel med lite extra pengar för jag skulle väldigt gärna vilja köpa lite nya kläder, kan inte minnas när jag köpte nya kläder sist om man inte räknar med gravidkläderna då. Så det skulle vara roligt med kanske ett par nya byxor och någon tröja, behöver snart nya skor också för mina tar in vatten någonstans...

Nu blir det en kopp te och slappa i soffan en stund. // Emelie


1 kommentar:

  1. Låter som en helmysig dag tycker jag ;-) Olivia älskar att bada i badkaret hemma så jag känner att vi måste komma iväg till simhallen någon dag och gärna med hela familjen. Vad är det för simringar förresten, sådana vanliga runt armarna eller?? Bäst att ta en tripp till gekås då och köpa upp ett lager så det räcker till ALLA barnen så ingen blir sur och avundsjuk ;-)

    SvaraRadera