måndag 8 februari 2010

Länge sen nu

Tänkte att man skulle skrämma liv i bloggen igen, har känt att jag inte riktigt har haft tid med att sitta och skriva nu när jag har blivit småbarnsförälder men ska försöka att bättra mig nu.
Det har hänt en hel del sen jag skrev senast, Lavinia blir 8månader på söndag och hon kan sitta själv och stå på alla fyra men det är lite sådär med att komma framåt. Hon knuffar sig hellre bakåt än att krypa framåt men alla sätt är ju bra utom dom dåliga och målet är ju att ta sig någonstans vilket hon gör också. När vi var uppe hos mina föräldrar senast så låg hon på golvet och eftersom att dom har parkett i hela huset så gick det väldigt lätt att glida på så Lavinia fick en riktig fart på golvet! Vi har en gåstol också men Lavinia får inte riktigt fart med den för den är jätte trög så hon använder den inte så mycket, hon tröttnar efter ett tag och pillar på låset på sidan istället för att ens försöka ta sig framåt. Ska försöka att smörja upp den eller köpa en annan, det är endast dom främre hjulen som är svängbara på våran och det finns dom som har alla 4 svängbara och vi provade en på beginners som gick jätte lätt över golvet i butiken så jag blev jätte sugen på den. Ville dock inte ge 700spänn för den så ska se om jag kan hitta någon begagnad som har 4 svängbara hjul om inte våran blir bättre av en smörjning.

Har tagit tag i träningen ordentligt nu också, tränar minst tre gånger i veckan men nu har jag haft ett litet uppehåll pga förkylning och börjar få abstinens nu. Som tur är så börjar förkylningen att släppa så det blir förhoppningsvis träning nu i veckan, om inte så ska jag i allafall försöka att sola någon gång. Har blonderat mig så jag ser lite blek ut i ansiktet nu så jag får väl försöka att göra något åt det så man inte ser ut som ett spöke eller liknande.

Äsch, det får räcka för idag ska försöka att skriva lite varje dag om min extremt händelserika vardag även om jag inte har några läsare! // Emelie

1 kommentar:

  1. Jag läser ju och om inte annat är det kul att spara, hittade en massa jag skrivit på FL om barnens framsteg som jag hade glömt av tex ;-)

    Ha det så gott och krama om lilla sötfisan ;-)

    SvaraRadera