fredag 19 februari 2010

Energilös

Någon mer än jag som tappar all ork och lust av den här vintern som aldrig vill ta slut?? Hade ju hoppats på vårvärme till min födelsedag men det kan jag nog glömma... Man vill ju inte göra ett piss när det bara snöar hela tiden och är djävulskt kallt! Usch!! Har tänkt sola hur länge som helst nu men kom sen på att det kostar ju pengar, kom på nu när jag stod och gjorde kladdkaka att jag faktiskt har "solkuponger" på gymmet jag går till. Underbart!! Blir till att boka en soltid imorgon och få värme från "solen"... Vill den inte titta fram och smälta bort all snö så får man fixa det på eget vis med några lysrör istället, jaja man får ta det bästa man får helt enkelt.

Läste i tidningen idag om nya radhus som ska byggas här i trollhättan i karlstorpsområdet som ska bli klara april 2011. Det ska bli hyresrätter med 6st 3or och 14st 4or med egen carport(om det inte var garage??) och egen uteplats, men blev ju inte alls sugen på en sån! Hoppas att vi har det lite bättre ställt då så kanske man kan ställa sig i kö och få tag på en sån. Skulle ju vara helt underbart och få tag i en 4 så barnen får varsitt rum och vi får eget sovrum, bara hoppas att dom inte blir svinigt dyra och att Sonny förhoppningsvis har ett jobb så vi får in lite mer pengar. Man ska ju inte hoppas på för mycket men jag vill verkligen ha en egen uteplats sen när Lavinia blir lite större och vill vara ute och leka mer så man slipper gå ner för alla trappor och kanske inte vara ute lika länge för att man måste börja med mat eller liknande. Nåja det får bli ett senare skede just nu har vi det bra som vi har det.

Ska boka soltid nu och sen sätta mig som vanligt framför tvn. // Emelie


1 kommentar:

  1. Ja, bort med vintern nu! Jag hoppas fortfarande på sol och vår till våra födelsedagar ;)

    SvaraRadera