söndag 14 februari 2010

8 månader

Liten blir idag 8 månader gammal, tiden går så himla fort! Kan sitta själv, stå på alla fyra, åla baklänges, bli irriterad på pappa när han är i vägen för tvn, äta majskrokar, älskar att bada och är mammas underbara lilla skitgris som hon älskar mest av allt på denna jord. Jag trivs så himla bra som mamma, jag längtar stort efter alla framsteg som Lavinia kommer göra och jag längtar stort efter nästa liten som jag hoppas kommer inom en relativt snar framtid. Visst har man sina dagar då man är lättretlig men då är de bara att försöka lugna ner sig lite sen får man jätte leendet av Lavinia sen är man gladare än gladheten själv. Hon är min solstråle och jag är så lycklig att jag träffade Sonny som ville dela denna underbara varelse och resa dit tillsammans med mig, kunde inte önskat mig en bättre sambo/pappa. Har en jätte söt film på Lavinia när hon ligger i soffan som jag ska försöka att lägga upp på facebook för den måste delas med andra.

Idag är det alla hjärtans dag och vi ska väl inte fira den på något speciellt sätt mer än att vi tänkte äta lite finare mat än annars, det blir den otroligt goda fläskfilégrytan Sonnys mamma brukar göra men som vi fick receptet på och gjorde en gång. Tusan vad gott det blev!!

Har såna fruktansvärda humör svängningar när jag ska till att ha min mens, vet inte om det kanske är p-pillrena som gör det så efter nästa bebis ska jag prata med barnmorskan om ett annat alternativ till p-piller. Vill ju inte gå runt och blir sur för ingenting en vecka i månaden, Lavinias raseriutbrott blir så jobbiga då för jag blir lika rosenrasande och allt går ut sen över Sonny så något måste göras.

Nu ska Lavinia matas sen blir det en tur till affären för att inhandla det som behövs till middagen sen. // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar