tisdag 9 februari 2010

En helt vanlig tisdag

Den här dagen startade lite segt, Lavinia har sovit dåligt i natt igen så varken jag eller Sonny är speciellt pigga vilket gör att man lätt blir irriterade på varandra. Som tur är så går det ju över väldigt fort igen men det tär ganska bra på en, jag tror att det är tänder på gång hos Lavinia för hon vaknar och är jätte ledsen och blir nöjd om man sköljer nappen i lite kallvatten. Bara hoppas att dom spricker ut snart så hon kanske kan bli lite lugnare på nätterna, på dagarna är hon världens underbaraste unge och jag vill redan skaffa syskon till henne. Jag menar har man lyckats skapa en så otroligt söt och underbar unge då kan inte nästa bli fel, då måste ju alla bli lika underbara!

Har haft besök idag av Sonnys morbror och hans kusin vilket var trevligt, första gången dom var i våran nya lägenhet och dom gillade den lika mycket som vi gör. Jag får nästan fixa lite bilder och lägga upp så ni får se hur mysigt vi bor, jag älskar verkligen köket vilket man inte riktigt kunde säga om förra lägenheten. I den gamla satt vi aldrig i köket och nu sitter vi nästan jämt i köket, bra för Lavinia också så hon lär sig att man sitter i köket och äter.

Snart dags att skaffa ny bilstol också till Lavinia, för det första börjar hon växa ur babyskyddet nu och sen är det snart dags att lämna tillbaka stolen till bb. Har kollat på nya och begagnade men vet inte riktigt om man vågar köpa begagnat eftersom att man inte kan veta garanterat om den är krokade eller inte, vill ju inte köpa grisen i säcken så att säga men sen är ju inte dom nya stolarna så där jätte billiga heller speciellt inte när man inte har massor med pengar på hög. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra med stolen men vi har en månad på oss att bestämma och försöka hitta någon, dom begagnade är inte alltid billigare än nya heller vilket jag tycker är himla konstigt.

Försökte mig på att sy en förklädesklänning nu på kvällen också, har letat efter ett mönster och kom på att jag fick ju faktiskt en underbar bok av bästaste Katen som det var mönster med i och visst fanns det ett mönster på klänningen! Så jag klippte till alla delar och har sytt ihop allt med lite om och men och nu är det bara snedslå kvar som jag inte orkade ordna till ikväll. Kanske imorgon vem vet, får nästan ta och lägga upp min alster här sen.

Nej nu blir det bygglov innan Lavinia vaknar och vill ha flaska, på tal om flaska förresten, hur tusan får man ungen att sluta med flaska hela dagarna och börja äta riktig mat!? Lavinia tvär vägrar! Det går verkligen inte att få i henne annat än gröt, flaska och majskrokar... Har provat allt känns det som men tydligen inte eftersom att hon fortfarande inte äter annat. Aja, det får väl ta den tid de tar hon mår ju bra och går upp i vikt så jag hoppas att hon börjar äta riktig mat snart. Börjar tröttna på flaskmatningen lite men visst är det mysigt att sitta i soffan en stund tillsammans med henne men det gör vi så mycket ändå, har ju all tid i världen att mysa så länge hon är hemma och vi är hemma.

Nu får det räcka. // Emelie


2 kommentarer:

  1. Ja köket var verkligen mysigt :)

    SvaraRadera
  2. Olivia har varit en riktig plåga (om man får säga så ;-)) den senaste veckan, troligtvis för att tre tänder kommer samtidigt. Gnällig och noll matlust jämtemot innan då hon iaf åt två tre tuggorn innan hon slog bort skeden :-D Och klängigheten ska vi inte ens nämna, jag och K har nästan konstant burit på henne hela helgen förutom när hon sov, inte ens mormor dög hon fick inte ens titta på henne ;-)
    Appropå mat och ätande så vägrar O nästan all barnmat och lever också på välling och gröt (vilket resulterar i ganska lös mage) men om hon får plockbitar av våran mat så slinker det mesta ner och allt provsmakas - kanske värt att testa iaf de dagar det inte är hämtpizza osv ;-) fast det är mumma det också säger O :-)

    SvaraRadera