söndag 21 februari 2010

IKEA

Vi har kommit på att våran sängram inte är så barnvänlig nu när det ska börja krypas och snart gå så vi ska sälja ramen och köpa ben till sängarna istället och sen fixa en egen gavel med en skiva och lite tyg. Kommer nog bli bra när vi väl får gjort det så nu vill jag åka ner till IKEA och få köpt benen så vi kan slänga ut lite saker på blocket, skulle även vilja köpa lite nya sängkläder så får väl se vad budgeten har att erbjuda om det blir en tripp till IKEA. Den här veckan är också sista veckan för att kunna köpa gåstolen billigare så jag hoppas verkligen att vi kan få komma iväg och köpa den nu så Lavinia kan börja använda gåstolen lite mer. Skulle även vilja ta mig till Beginners och kolla på en ny bilstol eftersom att det börjar bli dags att lämna tillbaka den vi har, 17 mars ska den vara tillbaka lämnad så jag hoppas att vi kan komma iväg snart också fixa det också. Har ju tittat på en stol, en graco, som håller tills hon blir 5-6år beroende på hur mycket hon väger. Det är max 25kg så vi kommer ju tjäna in dom 1998kr som den kostar att köpa på dom åren, slipper vi hålla reda på vems vi lånar och att vi kanske behöver lämna tillbaka den tidigare vilket gör att vi inte har någon stol helt plötsligt.

Ska försöka att lägga upp lite filmer idag på facebook, filmade henne igår när hon satt och badade alldeles själv i badkaret med pappa hängandes på kanten utifall att hon skulle trilla bakåt eller framåt. Just nu sitter hon på golvet på en filt och försöker att tugga i sig en annan filt, vet inte om det är så gott men det kan ju inte vara äckligt eftersom att hon försöker att trycka i sig den. Hon är bra knasig våran lilla tös.

Ikväll blir det till att träna lite igen, har bokat fram till tisdag än så länge för jag vet inte riktigt vad jag ska träna på onsdagar och torsdagar än eftersom att dom har tagit bort det vanliga bodystep passet på onsdagar och torsdagar har jag inte hittat något jag gillar. Så jag får väl se hur det blir vad jag väljer, funderar på att ta ett bodypump pass på onsdag men jag får se hur jag gör.

Nu ska jag dricka upp mitt te sen klä på liten. // Emelie


1 kommentar:

  1. Hej Emelie :)
    Tack för tipset. Det är verkligen jobbigt när man ser att barnet lider, men man vet inte hur man kan hjälpa till.
    Kramar

    SvaraRadera