fredag 1 april 2011

ONT!!

Ja i natt blev det inte många timmars sömn, massor av förvärkar som var som kraftig mensvärk som kom och gick. Trodde nästan jag skulle bli tvungen ett tag att väcka Sonny och åka in men eftersom att det var "hanterbart" så försökte jag hitta ställningar som var behagliga att ligga i och sova lite. Det gick ju sådär kan jag säga så när jag hämtat Lavinia hos dagmamman blir det till att lägga sig och nana en stund med henne så jag får ta igen mig lite, det känns att det börjar närma sig nu för än så länge så har jag "mensvärk" till och från hela tiden och det är inte som de var förut utan nu gör det lite mer ont. Så riskudden/bältet åker nog fram idag för den kommer nog att behövas. Var hos barnmorskan idag efter föräldragruppen också och hon klämde och kände på bebisen och så tog hon in en annan barnmorska som också fick klämma och känna och båda två är säkra på att bebisen ligger med huvudet neråt. Inte fixerad men med huvudet neråt men eftersom att min förra barnmorska sa samma sak när jag väntade Lavinia så vill jag ändå ha det där ultraljudet för att få det riktigt på "papper" att bebisen ligger åt rätt håll. Så nästa gång jag ska till barnmorskan ska vi beställa tid för ett ultraljud så jag får se att bebisen ligger rätt, bara hoppas att den lilla inte bestämmer sig för att komma ut innan så jag inte hinner med ultraljudet. Eftersom att jag haft så ont i natt och hela dagen hittills så vill jag ha hem vaggan så snart som möjligt nu så den står klar när jag och bebisen kommer hem. Tänker stanna dom tre dagarna på bb för att få hjälp med amningen mer den här gången så kanske jag kan få igång mjölken bättre än vad jag fick förra gången. Sen vet jag ju inte om det bara är så att min kropp inte fungerar med att amma men jag vill i allafall försöka och se hur det går den här gången.

första cykelturen med Lavinia idag också till dagmamman så jag skulle hinna ner till föräldragruppen eftersom att Sonny jobbar och jag skulle till barnmorskan efteråt. Det var mycket uppskattat kan jag säga, hon satt bakom mig och pratade massor och sa att de var "olit" och "weeeeee" så hon har nog längtat efter det. Så snart är det dags att cykla upp och hämta hem henne igen så funderar jag på om vi ska sova båda två i våran säng eller om hon ska ligga i sin säng. Nej det är ju mycket mysigare att ligga i våran säng så det får nog bli så.

//Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar