måndag 11 april 2011

Jag&bebisen

V.38(37+0) idag, 20dagar kvar till beräknad förlossning och jag undrar fortfarande vart dagarna har tagit vägen. Visst är jag trött på magen men samtidigt har jag vant mig vid den nu så det kommer kännas konstigt sen när den försvinner, konstigt men skönt på samma gång. Jag har förvärkar titt som tätt, blir lättare hungrig och väldigt mycket tröttare så det är mer vila nu än för några veckor sen. Bara ta en sån sak som att gå ner till tvättstugan och upp igen gör magen stenhård och så känns det som att jag får mjölksyra i hela magen(kallas sammandragning Emelie) så det börjar bli jobbigt att lyfta Lavinia nu. Som tur är så är hon ju en stor tjej och ska gå och göra det mesta själv, hjälper mig att plocka upp saker från golvet så jag slipper böja mig när Sonny inte är hemma. Hon ger mig till och med mina skor när vi ska gå ut, vad skulle jag göra utan min lilla prinsessa? Med förlossningen så nära inpå nu så kommer ångesten krypandes för att jag inte kommer ha samma tid med Lavinia, jag vill ju ligga några dagar på bb också och få mer hjälp med amningen den här gången så det kommer bli tomt utan henne. Har sagt till mig själv att jag ska ha minst en dag i veckan då det bara är hon och jag som hittar på något skoj, sen får vi hålla tummarna för att bebisen blir snäll och sover mycket på dagarna så kan jag och Lavinia leka och mysa massor då. Det går nog bra bara bebisen och jag får komma tillbaka till vardagen och komma in i rutiner som fungerar, kommer ju att bli "ensam" med två barn på dagarna när Sonny jobbar. Fast vi har ju dagmamma tre dagar i veckan så jag får lite hjälp och hinner hämta mig lite, det ska bli kul och läskigt att se hur det går med livet som tvåbarns mamma.

//Emelie-Snart mamma till två

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar