fredag 8 april 2011

Det rullar på...

Ja dagarna går och veckorna flyger förbi, bebisen kan komma vilken dag som helst nu men jag hoppas att den lilla väntar tills efter kl20 på måndag då jag har kurs tills dess. Nu när det är bokat och betalt vill jag gärna få det gjort också så jag slipper boka in mig på en ny kurstid men sen är du så välkommen så lilla vän!

Vaggan är hemma och allt är nere från vinden så det är bara att bädda i ordning den som är kvar nu, tänkte göra det själv nu men jag tror att jag väntar tills ikväll så kan jag och Sonny mysa med det sen och ställa i ordning. Får planera om lite i sovrummet också så vaggan får plats bredvid sängen då jag vill ha den så nära som möjligt, vill ju försöka få igång amningen bättre den här gången så då vill jag ha barnet nära på natten utan att den ska behöva ligga i våran säng. Både jag och Sonny sover så dåligt om nätterna när barnen ligger i sängen så därför vill vi försöka i största utsträckning att barnen sover i egna sängar men sen vet man ju inte hur det blir. Vi har ju planer på att köpa en ny säng nu till sommaren också och jag funderar på om vi inte ska passa på att köpa en 180 då istället för 160 som vi har nu, lättare att få plats med barn och oss själva sen om det skulle bli så. Visst det är mysigt med våran 160 för det är ju lättare att komma nära varandra när man sover men det blir ganska trångt när Lavinia inte vill sova i sin säng, vi får helt enkelt fundera på det.

Måste försöka komma iväg och köpa mig lite penslar också så jag kan börja måla lite här hemma, skötbordet ska ju målas och sen ramar och jag vet inte än om jag ska måla tittskåpet som ligger i garderoben eller om jag ska ha det som de är. Sen det gamla fönstret som ska bli spegel ska målas också och just nu har jag bara en roller, visst går det att måla fönstret och skötbordet med den men ramarna är nog lättare med pensel eftersom att dom är ganska små. Sen ska fönstret mätas och beställas spegelglas till och en tavellist så är den färdig för att hängas upp på väggen. Tänkte jag skulle mäta fönstret snart och ringa runt och höra vad dom tar för att sätta in spegelglas i mitt fönster så man inte tar första bästa och så kanske det finns någon som gör det billigare. På tal om glas och glasmästare så har jag en lykta här hemma också som behöver ett nytt glas också, kanske skulle passa på att ta allt i samma veva så det blir gjort. Ja det är lite att stå i fortfarande men det får ta den tid det tar! Hade varit kul att komma iväg till IKEA innan bebisen kommer också men vi får se om vi hinner med det.

//Emelie


2 kommentarer:

  1. okej..men orkar du ses innan bebis kommer eller ska vi ta de efteråt när man kommit hem och de lugnat ner sig lite?
    du har ju inte så långt kvar menar ja =)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. ja de va de jag tänkte på för din del men du kan ju känna efter hur du tycker =)
    annars ser vi till att få till en date när bebisarna kommit ut =)

    SvaraRadera