onsdag 6 april 2011

Bara för att...

Ja bara för att jag bestämde mig igår för att jag skulle passa på att storstäda här hemma idag när Lavinia är hos dagmamman så har bebisen hållit mig vaken nästan hela natten så jag är jätte trött! Räkan har fått för sig att det är jätte roligt att dra sakta med fötterna mot mina revben när jag ligger och ska sova, jag kan säga att jag inte tycker det är lika roligt för det gör otroligt ont! Så jag får se om jag orkar att storstäda idag eller om det bara blir till att bädda rent i sängarna och tvätta idag, vi börjar så sen får vi se om jag orkar något mer städande. Som tur var kräver ju inte pluggandet så mycket energi så det kan jag ju i allafall göra idag, sätta mig skönt i fåtöljen och läsa boken och skriva ner det jag tycker att jag behöver läsa flera gånger och kanske till och med fråga om på teorilektionerna. Jag känner inte direkt någon "aha"-känsla på teorilektionerna utan det som tas upp vet jag oftast redan, det är kanske en av allt som tas upp som jag känner att ja det var bra för det visste jag inte. Så egentligen skulle jag väl inte behöva gå på teorin men hellre gör jag för mycket än för lite och sen får jag ju chansen att fråga om det jag inte förstår och kan få en lättare förklaring på det också. Ska boka en tid för körning också snart så jag får grunderna från körskolan så jag inte börjar med att lära mig fel när jag börjar köra med Robert sen, det är nog mer mängdträningen jag är ute efter genom att köra hemma så jag känner mig säkrare med att sitta bakom ratten och köra istället för att bara sitta bredvid och låta någon annan sköta körandet.

När vi var på Gekås för några veckor sen så hittade vi en matstol till bebisen som liknade en tripp trapp men kostade bara 500kr ny istället för det sjuka priset som är på tripp trapp, vi bestämde att nästa gång vi åker ner så ska vi köpa den istället för att leta begagnade tripp trapp. Så i måndags när vi fick reklamen har jysk en liknande stol och som kostar 400kr istället så vi ska åka och kolla på den istället och se om den verkar vara något att ha, så är det bara Lavinias stol som behöver slipas och målas så ska jag sy sittdynor till båda stolarna i samma tyg som våra stolar har. Ska även kolla om inte tripp trapps coola grej för spädbarn passar på någon av våra stolar, som en babysitter fast man sätter fast den på stolen så dom kommer upp i bordshöjd. Säkert jätte dyr men vore kul att testa i allafall, annars så vill jag ha en bumbo den här gången. Fick ju inte fixat en förra gången så den här gången har vi ju lite mer pengar att röra oss med så en bumbo kanske kan klämmas in.

Nej dricka upp varma chokladen och kolla på nyheterna och hoppas att vädret blir bättre.//Emelie


2 kommentarer:

  1. jag har tänkt på en sak har du kanske lust att ses nån gång? jamena vi bor väl inte så himla långt ifrån varandra?

    ja när vincent låg i magen så hade vi massor med kill och tjejnamn men då hade man ju sparat i flera år till första barnet osv =)

    SvaraRadera
  2. ja juste de va du å gravstenen hihi

    har ni körkort nån av er du å din sambo?
    marcus har ju körkort men jag inte så här är de han som är chaufför ;)

    SvaraRadera