söndag 3 april 2011

Dockskåp

Mina föräldrar och två bröder var ju här igår och då hade dom med sig ett dockskåp som jag och min lillasyster har lekt med så det har ju några år på nacken, tror till och med att det är ett hemma bygge om jag inte minns helt fel. Så nu behöver det fräschas upp lite då tapeterna börjar släppa och färgen har några repor, tips och idéer för vad man kan göra mottages gärna! Jag funderar på att måla själva skåpet i en ljusare färg då det just nu är vinrött med svart tak och vita fönster, åh det riktigt kliar i fingrarna för att få sätta igång och göra det fint. Köpa dockor och lite möbler så hon kan börja leka med det, har redan funderat på vart vi ska ställa det sen när det är klart så det inte står på golvet och är i vägen.

Nu ligger Lavinia och ska sova middag, blev en tidig lunch idag då hon åt dåligt med frukost så hon sa själv att hon ville ha mat och åt så duktigt så. Det är riktigt skönt att hon fortfarande sover middag för då kan jag ta igen mig och vila samtidigt, det är riktigt svårt att sova med magen nu så det är skönt att det inte är så långt kvar tills bebisen kommer nu. Sen när vi har köpt bil så ska vi spara till en "riktig" säng som jag kallar det, inget billigt IKEA skräp utan verkligen gå till en sängförsäljare och köpa oss en "riktig" säng. Så kanske vi båda kan få en godare nattsömn sen, nya kuddar ska vi köpa också för dom vi har börjar sjunga på sista refrängen. Det enda jag egentligen är nöjd med det är täckena för dom köpte vi nyligen och dom kan jag verkligen rekommendera! Finns i paket hos jotex med två täcken och två kuddar(som inte är dom bästa) och det känns som att det är duntäcke men det är inte det, så man får den där härliga prasselkänslan utan att ha dåligt samvete för alla fjädrar. Sen är det svalt men ändå varmt, jätte knepigt att förklara man måste nästan prova ett och känna själv för att förstå hur otroligt sköna dom faktiskt är.

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och titta på någon film och vänta på att Sonny ska komma hem. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar