tisdag 5 april 2011

Schema för att nå mål

Ja jag känner att jag behöver nog lägga upp någon form av schema för att nå mina mål jag har satt upp för mig själv, först av allt vill jag ju få klart körkortet helst innan Lavinia fyller två år och jag tror verkligen att jag kan klara av det bara jag sätter fart och får en snäll bebis sen så jag kan fortsätta i samma tempo när bebisen är ute. Så jag funderar på om jag ska rita upp ett schema på papper och sätta på kylen så kan Sonny peppa mig genom att fråga hur det har gått varje dag eftersom att han inte är hemma och kan sätta fart på mig. Så imorgon ska jag börja med att lämna Lavinia hos dagmamman sen hem och äta lite frukost och sen sätta fart, städa hela lägenheten och diska det som finns(har börjat att diska på kvällarna istället) sen blir det till att göra ett schema. Sen ska jag plugga teori tänkte jag, försöka läsa mig igenom boken och sen göra något prov via nätet och se hur det går för mig. Nästa vecka ska jag gå på kursen så jag får börja övningsköra hemma också men jag tänkte att jag ska boka in en körlektion innan jag börjar köra hemma så jag får grunderna där ifrån.

När körkortet är klart är det dags att ta tag i mig själv också, börja äta nyttigare och träna regelbundet igen så jag blir piggare och orkar leka mer och finnas där för mina barn och Sonny. Så det blir nyttigare mat för oss allihopa, börja baka eget bröd igen och handla hem mer frukt och grönt, Lavinia är galen i grönsaker och frukt så hon skulle nog bara bli glad om det fanns mer av det hemma. Hon äter hellre upp grönsakerna än maten på tallriken ibland här hemma så jag är jätte glad att hon inte blev en kräsmagad liten dam och att vi ger henne varierad kost. Till bebisen ska jag även göra egen barnmat, frysa in och göra storkok för det är så löjligt enkelt och jag förstår inte varför man inte gjorde det från början. Hur svårt är det att göra potatismos egentligen?? Så går man hellre och köper en burk med potatis"puré" när man får så mycket mer om man gör det själv till samma pris. Nej egen barnmat är det som gäller framöver!! Tips och Idéer på recept och förvaring när man ska åka iväg någonstans mottages gärna.

Nej nu får det räcka för tillfället i allafall, skriver mer sen om jag känner för det. //Emelie


1 kommentar:

  1. haha ja juste ni kallar den för Räkan..men de är väl skit fräsigt namn ;)

    men de är skit svårt! vi har ju velat in till de sista med killnamn men tjejnamn hade vi ju redan innan jag vart gravid typ =)

    SvaraRadera