torsdag 31 mars 2011

Namn

Ja det är då inte lätt att hitta ett namn som man tycker är fint och som båda två är överens om, vi hade ju funderingar på Dante men efter att ännu en döpt sin pojk till Dante så blir det inte så. Vi har ju några namn på lut men inget man sådär fastnar för och gör jag det så är inte Sonny riktigt säker och tvärtom, tips mottages gärna!! Vi har pratat om Theo och båda tycker det är jätte fint men så blir jag lite sådär att de är för likt Tim som är kusin och sen skulle jag nog vilja ha Theodor istället då men det gillar inte Sonny istället. Så det är ett evigt funderande och bollande, blir det en pojke som kommer ut så får han nog heta Räkan ett tag om vi inte kan komma fram till något nu innan. Arthur gillar jag också och då med långt A och inte kort men ja... Det ska bli kul att se vart det här slutar, jag har även haft tankarna på Karl-Emil efter farfar men så blir Sonny osäker så vi kommer nog ge förslag till varandra och vara osäkra fram tills den dagen bebisen föds och vi får se vad de är för en liten filur som har huserat där inne.

Idag har jag och Lavinia myst i soffan framför nalle puh, jag blir alltid lika stolt över att vara mamma när hon kryper upp bredvid mig och lägger huvudet mot min mage. Mitt mammahjärta fäller några glädjetårar och jag ler med hela kroppen när hon gör så. //Emelie


2 kommentarer:

  1. Theodor är fint! problemet är ju lätt fixat egentligen, om du vill ha theodor o sonny theo så kan ni väl döpa honom till theodor o kalla honom theo för det kommer nog de flesta göra ändå eftersom det är en så "typisk" förkortning :) och så kan de som vill kalla honom vid fullt namn göra det :P

    SvaraRadera
  2. http://www.kakkakaffe.com/2011/january/det-har-med-namn.html#comment

    kolla in namnförslagen på den här bloggen bland kommentarerna! många fina! :)

    SvaraRadera