söndag 27 mars 2011

Innedag

Tanken var att vi skulle ha åkt till Vänersborg idag och fryst mitt sportlife-kort men på väg ut genom dörren så ringde Håkan och Emelie och ville komma hit på en kaffe så vi vände i dörren, Lavinia och Sonny gick ut på gården en stund så Lavinia fick lite friskluft innan dom kom. Själv har jag varit inne hela dagen och med tanke på hur vädret är just nu gråter jag inte för det, jag som ville ha vår och varmt och trodde det skulle bli soligt idag för solen var faktiskt framme en snabbis förut! Vet inte om det är just för att man varit inne hela dagen och inte orkat göra speciellt mycket som gjort att mitt sötsug står i taket ungefär, är så sugen på något sött och gott hela tiden och det blir ju lite jobbigare när man inte har något speciellt gott hemma heller. Fast det kanske är lite tur också för annars hade jag väl gått och ätit hela dagen och rullat fram tillslut. Det var i allafall kul att Håkan och Emelie kom och det tyckte nog Lavinia också efter en liten stund då hon och Emelie gick in i Lavinias rum och lekte. Så det var ett uppskattat besök, vi pratade även på att försöka ta oss ut till Håkan nu i veckan och grilla lite korv så vi får se vilken dag det blir om de blir något.

Så var även den här veckan och helgen slut och imorgon börjar en ny, går in i v.36(35+0) imorgon så nu börjar det närma sig. Mina föräldrar kommer ner till helgen eftersom att jag fyller i veckan och mamma tyckte att jag gått kunde klämma ut bebisen tills dess så dom slog två flugor i en smäll. Tänk vad häftigt det hade varit om jag nu hade fött på min födelsedag, de hade nog varit den bästa födelsedagspresenten fast jag tror inte bebisen har några planer på att komma redan i mars. Drömde förresten i natt att jag hade fött barn men att barnet bodde hos mina föräldrar då vi ville förbereda Lavinia lite i taget på att få hem ett syskon, det värsta i drömmen vara att vi inte visste vad det var för kön eller jag visste inte. Sonny sa att det var en pojke(barnet hade inget namn) men jag var osäker så jag fick kika ner i blöjan för att ta reda på det. Det gjorde så ont i mig sen när jag vaknade att jag inte visste vad det var för kön på mitt egna barn i drömmen, riktigt läskigt var det men jätte mysigt att sitta där på golvet med två barn i famnen.

Det får räcka för idag.//Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar