måndag 14 mars 2011

Ny vecka

Veckorna och dagarna rullar på och vi kommer bara närmare och närmare slutet, börjar känna att det är dags att få hem vaggan nu och få i ordning på ett skötbord eftersom vi inte vill ha kvar skötbordet till badkaret. Det är så himla trångt när man har ett sånt litet badrum som vi har för när man ska duscha då så måste man plocka ut hela skötbordet ur badrummet för att kunna få plats själv så därför har vi valt att ha ett stående i sovrummet istället. Måste ta tag i det lilla jag tänkt sy till vagnen också så det är klart innan och sen funderar jag på att göra en ny blöjautomat eftersom att Lavinia fortfarande använder blöjor men vi har börjat med pottan också och hon har faktiskt kissat på den två gånger nu. Vi hårdtränar inte med henne utan det har blivit lite si och så med det men funderar på att gå in lite mer på det nu så hon kanske är blöjfri innan sommaren i allafall.

V.34 idag och 48dagar kvar till beräknad förlossning så får vi se om bebisen vill titta ut tidigare eller stanna längre, namn är något som jag funderar flitigt på nu också. Ett flicknamn har vi väl klart beroende på om det passar eller inte men Lovis har vi då sen pojknamn är lite svårare. Vi har haft Agaton men jag vet inte längre, är lite inne på Dante igen och sen gillar jag Arthur också. Dante har jag lite beslutsångest med för en gammal klasskompis första son heter Dante och han är född några månader tidigare än Lavinia och vi hade Lavinia och Dante när jag väntade henne. Sen kunde ju inte vi hålla oss så vi åkte ju iväg och kollade vad det var för kön och det visade sig ju att det var en Lavinia i magen men den här gången ska vi vänta och se istället. Visst nu träffar ju vi aldrig Dante och hans familj men vi har ju varandra på facebook och många andra gemensamma vänner så det känns lite konstigt om vi nu får en pojke att döpa honom till Dante. BESLUTSÅNGEST kallas det!!
Det är lite kul för svärmor säger Agaton och mamma säger Lovis så dom har ju redan bestämt sig för vad det blir men varje gång jag hör svärmor säga Agaton så känns det mer och mer fel. Vet inte om det är för att det är en tjej i magen eller om det är namnet men det känns inte helt rätt i allafall så vi får nog ta oss en funderare till här hemma och tänka på fler pojknamn.

Kanske skulle leta upp en film och lägga mig i soffan en stund, ja så får det bli. //Emelie


3 kommentarer:

  1. Lovis är jätte fint tycker jag. Påminner om Ronja rövardotter. Arthur är också fint Agaton är fint på sitt sätt men väldigt speciellt. Lycka till med namn väljandet.

    SvaraRadera
  2. ja de är skit svårt!
    vi får se vart vi slutar nånstans han får väl heta lillebror ett tag haha

    SvaraRadera
  3. ja juste det gör ni =)
    men Räkan är ju ett perfekt namn haha om ni inte kommer på nått ;)

    SvaraRadera