torsdag 29 april 2010

Galet stor storstädning!

Ja dagen började med att jag bäddade sängarna och plockade upp från golvet inne i sovrummet sen gick vi och böt en äckligt stor bajsblöja och sen dags för frukost till Lavinia, en kopp te och när Lavinia var klar med sin frukost så började jag ordentligt. Jag rensade i skåpet med tidningar så tidningarna ligger i en papperskasse och kartongerna i en annan, torkade även ur skåpet då det var något suspekt som hade torkats upp dåligt på golvet i det skåpet. Sen torka jag av köksbordet och ställde upp stolarna på bordet, plockade upp från golven och drog ut Lavinias säng och dammsög sovrummet. Har även kastat ut mattorna på balkongen och sen blev Lavinia grinig så nu sitter jag och väntar på att hon ska somna så jag kan fortsätta med resten av lägenheten. Ska även försöka rensa min garrderob och Lavinias byrå på kläder som inte passar och som inte används, det behövs i min garderob och Lavinias body låda behöver rensas lite för den är överfull. Ja så idag ska det alltså städas ordentligt sen ska jag försöka att hinna ut med nya vagnen också, måste ju få prova den med bebisen sittandes i vagnen men jag kan i allafall säga att den var fruktansvärt lättstyrd och väldigt fräsch för att vara en -07:a. Så nu vill jag bara ha en buggy snuggle till den, har hittat många fina men dom kostar ju en del dock så jag ska hålla utkik på tradera så kanske man kan få tag på en till halva priset.

Nej nu ska jag dricka upp teet för jag tror att Lavinia sover nu så det är dags att fortsätta.
//Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar