onsdag 28 april 2010

Äta?

Hoppas vi kommer iväg och kan få storhandla idag så att vi kan handla hem något lätt tuggat till mig! Har så himla svårt för att äta på dagarna men idag har jag faktiskt varit duktig och ätit eftersom att jag vet hur trött och grinig jag kan bli och vi ska iväg och simma, bättre att jag är lugn om Lavinia skulle få ett vredes utbrott än att vi båda ligger på golvet och skriker och gråter. Skulle se rätt roligt ut ändå. Nej men jag vill ha hem typ riskakor för det tycker jag är jätte gott och det kan man äta och bjuda till Lavinia, sen går det att "små äta" riskakor utan att man behöver känna att vikten ökar mer än minskar. Har ju några kilo kvar som jag vill bli av med men inget som jag har bråttom med men det skulle ju kännas jobbigt om det började gå uppåt istället för neråt. Jag har 5kilo som jag vill få bort så jag är nere på den vikten jag startade innan graviditet men jag tycker ändå att det är bra gjort att gå ner alla dom kilona på 1år med ett kejsarsnitt. Visst hade det kunnat gå fortare om jag bara hade lagt manken till men nu har jag varit lite slö och sen har det varit en flytt mitt uppe i allt, jag är ändå nöjd med att det har gått neråt och att jag inte stannade på den vikten. Hoppas bara att jag inte går upp lika mycket med nästa bebis, dom säger ju att man oftast går upp mer med första så jag hoppas att det är så för mig också så slipper jag gå ner så mycket nästa gång men nu har jag ju i allafall ett gymkort från start och det hade jag ju inte förra gången. Den här gången ska jag också begära ett ultraljud sent i graviditeten för jag vill inte vara med om ett snitt till, går det att förhindra så tänker jag göra allt som går att göra. Hade dom upptäckt tidigare att Lavinia låg åt fel håll innan jag fick värkar så hade dom kunnat göra ett vändningsförsök men man kan inte göra det när värkarna väl har börjat.

Nej nu måste jag ordna lite och sen slappa i soffan och vänta på att klockan ska bli lagom att gå till badet. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar