tisdag 20 april 2010

Underbara du

När man är hemma varje dag med Lavinia så upptäcker man hur underbar hon är mer och mer för varje dag som går, tror att man inte märker det på samma sätt när man är två hela tiden. Jag är så glad över att hon finns i våra liv och förgyller vardagen med sitt leende och sitt skratt, jag är så stolt över att få vara mamma till den ungen för hon är verkligen inte som andra barn och sen är väl inte jag direkt som andra mammor heller. Det märker man när man är på ställen med andra barn i samma ålder och deras mammor, jag är mer öppen eller vad man ska säga och inte lika hönsmamma till Lavinia. Jag behöver inte springa efter henne och stå bredvid hela tiden, barn får bulor och skrapsår hur mycket vi än vill skydda dom från det så de är bara gilla läget och låta barnen utforska själva. Det är inte alla som tänker så tydligen för jag tycker att mammorna på sagostunderna springer efter ungarna hela tiden och råkar dom krypa fram till en annan mamma och börjar klättra så är dom där och tar bort barnet med en gång. Vi är ju alla mammor och därför vana vid att barn klättrar på oss så vad spelar det för roll? Lavinia får härja fritt, eller nästan, och jag jagar henne bara om hon kryper bakom någonstans där jag inte ser henne och inte vet vad hon har för sig. Blir så jobbigt och dyrt i fall hon skulle dra ner något sen kan hon ju faktiskt dra det över sig, annars så låter jag henne utforska.

Vet inte riktigt vad som ska göras idag, skulle behöva dammsuga och torka golv men får se om jag orkar med det. Annars finns det ju en dag imorgon också fast då badar vi ju så då kanske jag inte hinner för det, äsch jag får se vad som händer idag. Det blir träning ikväll i allafall med lite combat för första gången sen den nya releasen så vi får se hur det ser ut.

//Emelie, stolt mamma till en hel galen dotter


1 kommentar:

  1. A jag ser ibland hur mammor bär sig åt och jag vill inte bli en sådan mamma som jagar sitt barn överallt. Låt barnen testa låt dem forska. Då lär dem sig tidigt vad som funkar och inte i livet och mognar fortare det tror iaf jag.

    SvaraRadera