tisdag 27 april 2010

Öppna förskolan

Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skulle ta tag i det här med öppna förskolan idag, vi hoppar dom två sista gångerna på sagostunden för jag känner att det inte ger oss något att sitta och läsa högt efter hon som håller i det hela. Känns så tillbaka till lågstadiet och Lavinia tycker det är roligast när dom får löpa fritt efter själva sagostunden så då tänkte jag att öppna förskolan är mycket bättre. Så jag ska ringa dom så fort Lavinia har somnat nu så kanske vi kan gå upp dit sen när hon har vaknat igen, så får jag kanske en möjlighet till att träffa någon att umgås med privat också. Känns så ensamt nu när Sonny jobbar på dagarna, jag har ju ingen att umgås med då förutom Lavinia. Även om jag älskar att vara med min lillfis så är det väldigt svårt att föra ett normalt samtal med henne, hennes ordföråd är ju inte så stort än utan består av titta och tack tack så jag får ju inte så mycket vettigt ur henne.

Har hittat en sulkyvagn också som jag ska ringa på idag och bestämma tid som vi kan komma och kolla på den och se om det är något att ha, ska snart åka upp till mina föräldrar med tåg ensam igen och då är vagnen vi har nu ganska så bökig och tung att ta med på tåget. Trodde att det skulle finnas människor som var villiga att hjälpa mig med vagnen men jag hade fel, inte en jävel kunde ju erbjuda sig att hjälpa mig av eller på med vagnen. Så det var bara att dra på och försiktigt lyfta av, hjälpa kan dom inte men sucka över att det tar lång tid av det kan dom. Irriterande.

Nej nu måste jag vara lite duktig här hemma och ringa öppna förskolan så kanske vi kan ta en tur dit nu istället för Lavinia verkar inte vilja sova. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar