måndag 12 april 2010

Städa sen jätte promenad

Ja jag tänkte att jag skulle försöka att diska upp allt och sen städa hela lägenheten vilket innebär plocka lite på bord och bänkar sen damma lite, dammsuga och torka golv och nu hoppas jag bara att Lavinia också tycker att det är en bra idé. Jag funderar på att börja med sovrummet så jag kan lägga henne om hon skulle bli för trött och grinig för efter städningen sen och när Lavinia har fått lunch så tänkte jag ta en jätte promenad med henne, kanske en tur ner till slussarna men jag vet inte riktigt mer än att den blir lång. Så vi får se vart fötterna bär mig helt enkelt.

Natten har väl varit sådär, Lavinia har varit lite stönig och inte riktigt velat sova men jag antar att det är tanden som spökar. Hon börjar bli så stor nu våran lilla tjej, hon reser sig mot allt och går runt bordet och mellan soffan och bordet. Två tänder som är på väg och snart är hon 10månader gammal, det har gått jätte fort det här året som har varit om man jämnför med tiden jag var gravid. Tyckte det kändes som en evighet innan Lavinia ville titta ut men sen när hon väl bestämde sig för det så kände jag att jag inte riktigt var klar med allt hemma än men det löste sig ju ändå. Hem kom vi och trötta och glada var vi, vill uppleva det snart igen och jag hoppas att det blir så också.

Nej här blir ju ingen disk eller några golv rena så jag får röra på aktern och sätta fart. //Emelie

såg min första tussilago igår, våren är äntligen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar