torsdag 8 april 2010

Träning efter långt uppehåll

Jag tränade lite bodystep igår efter ett långt påskuppehåll, det är svårt att träna när man är i Kolbäck för det blir ju så långt att åka bara över en kväll så det blev inte mer träning än ut och gå med vagnen när vi var uppe hos mina föräldrar. Så igår körde jag igång igen och det var otroligt skönt! Jätte skönt att få träna lite och svettas och sen få duscha och koppla av en liten stund i bastun, man behöver verkligen få vara lite ensam ibland när man har bebis så man får ladda upp batterierna lite så man orkar med vardagen. Det är ju ingen dans på rosor direkt att ha barn för vissa dagar vill hon verkligen inte vara med och det är dom dagarna men behöver ladda lite energi till så man orkar även dom. Det är klart att det är fler dagar med skoj än gråt och jag ångrar absolut inte att jag blev med barn, tvärtom, jag vill ha fler barn för är det något jag gjort i mitt liv som jag trivs med i vått och torrt så är det just att vara mamma. Jag har nog aldrig känt mig så till freds i en roll som i mammarollen, jag älskar verkligen att vara mamma.

Tillbaka till träningsämnet igen då, kände att jag flög iväg lite där med barn och mamma skrivandet. Ikväll blir det mer träning men ikväll blir det inget pulshöjande på samma sätt som igår utan idag blir det bodybalance, en blandning av yoga, thai chi och pilates. Jätte roligt och skönt för man får ju sträcka ut alla muskler ordentligt så jag försöker att ha ett sånt pass i veckan så man får samla tankarna lite och slappna av, varje pass avslutas nämligen med lite avslappning och det är så skönt om man haft en lite stressig vecka.

Nej nu är det dags att söva Lavinia innan hon blir övertrött och grinig. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar