tisdag 4 maj 2010

Mammas stora tjej

Jag har ju ingen liten bebis längre utan hon är ju stora tjejen nu som inte vill bli buren överallt och inte vill somna i mammas famn eller sitta i mammas knä för länge, det har gått så otroligt fort det här första året för snart är hon ju faktiskt ett år gammal. Vi var till öppna förskolan idag och lekte en stund och de var väldigt lite barn där idag så de var lugnt och skönt och Lavinia kunde få tid för dom andra barnen och sig själv, hon kröp iväg på en gång vi kom dit och behövde inte alls sitta i mitt knä en stund för att kolla läget som förra gången. Får väl se när det är dags att skola in henne på dagis sen hur hon tar det, dom säger att barn som gått på öppna förskolan har lättare för att börja på dagis än barn som inte har gjort det så jag hoppas att hon fixar det sen när det är dags. Jag funderar faktiskt på att börja plugga till hösten så då måste hon ju skolas in under sommaren men jag får se, jag vet ju inte riktigt vad jag ska plugga än så jag får nog skjuta på det till våren och då har vi ju all tid i världen att skola in henne på dagis.

Ska försöka att ta mitt körkort nu under sommaren också så att vi lättare kan ta oss någonstans jag och Lavinia, nu måste vi ju passa bussar om vi ska till bvc till exempel eller bara vill ta en tur ut till överby och kolla. Kanske är lite bra ändå att jag inte har körkort för det blir så mycket bensin att åka överallt, men ta det ska jag göra i allafall för det är jätte bra att ha sen när det är dags att söka jobb. Jag blir ju "arbetslös" nu i juni och ska vara det över sommaren i allafall eftersom att Sonny har jobb och Lavinia inte går på dagis sen blir det inskolning till hösten om det blir som vi vill och så kan jag börja söka jobb. Ska väl kolla om jag kanske kan hitta något kvälls- eller helgjobb så länge så jag får träffa lite annat folk och får något annat att göra.

Äsch, vi tar dagen som den kommer och nu ska jag dricka mitt te och ta det lugnt tills Lavinia vaknar igen. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar