onsdag 12 maj 2010

11 månader senare

Ja det är nu 11månader sen jag gjorde kejsarsnitt och Lavinia kom till oss och jag är äntligen nere på min starvikt igen, jag hade säkert kunna komma ner snabbare om det inte blivit ett kejsarsnitt som gjorde mig lite rädd för att träna i början. Nu tränar jag 2-4ggr i veckan och mår toppen! Visst skulle jag vilja forma kroppen lite till som att få rumpan lite fastare men annars är jag nöjd med hur jag ser ut idag, har inte vågat prova gamla byxor än men trosor jag haft under graviditeten är jätte stora över rumpan nu. Så när jag får pengar nästa gång blir det lite underklädesköp, jacka och en födelsedagsklänning till Lavinia. Sen ska det handlas present till Adam och Lavinia också, vet inte om vi måste beställa Lavinias present så jag ska sätta mig ner och kolla det när jag skrivit klart här.

Sprang vårruset igår och jag sprang hela vägen runt och är riktigt nöjd med mig själv, gick givetvis några steg vid vattenpauserna men annars så sprang jag. Ville börja gå några gånger men tillät mig inte att göra det utan peppade mig själv till att klara av det och ta mig runt, 35minuter senare sprang jag över mållinjen och var jätte nöjd. Lite träningsvärk idag på sidan av rumpan men inget jag inte överlever med, trodde att det skulle vara värre faktiskt, så nästa år blir det vårruset igen och kanske tjejmilen. Ska jag springa milen får det bli lite bättre träning först så jag orkar med att springa större delen av det också, så träningen börjar nu inför nästa års lopp.

Idag är det avslutning på babysimmet med ett jätte långt uppehåll som följer, så Sonny har tagit ledigt en timme för att vara med på avslutningen och simma med oss. Nu får det snart inte bli mer ledigt för Sonny för det känns nästan som att han kan förlora chansen till jobbet om han tar mer ledigt, dom är jätte nöjda med honom så det är säkert bara onödig oro jag håller på med men eftersom att vi verkligen behöver det här så vill ju båda två att han får vara kvar hela sommaren och förhoppningsvis nästa sommar igen om han inte hittar något annat. Vi letar ju större lägenhet nu också vilket gör det lättare för oss om Sonny har jobb, vi får större chans till att få lägenheten framför någon utan jobb.

Nej nu ska jag kolla runt efter Lavinias present och se om den kan finnas i butik i närheten eller om vi måste beställa hem den. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar