tisdag 11 maj 2010

Stanna inne

Ja idag ska vi försöka att vara inne så mycket som möjligt eftersom att jag ska ut och springa ikväll för jag ska allt försöka att springa hela vägen runt och se om jag kan få någon bra tid. Vi behöver bara gå till affären en snabbis för att inhandla lite till middagen sen, sånt man inte kan handla på sig i mängder och ha hemma som mjölkprodukter. Så det blir en snabb tur till affären sen stanna inne resten av dagen, ska försöka att snyta mig massor idag också så jag kan andas fritt ikväll sen när jag springer. Ska faktiskt bli kul att få springa vårruset igen, var länge sen jag sprang sist nu och den bästa tiden jag har är 28minuter. Det var på den tiden då jag tränade fotboll, spelade tvärflöjt, simmade en gång i veckan och cyklade nästan överallt så då hade man ju kondition som bara den men nu så tränar jag ju 2-4ggr i veckan så jag hoppas på att jag kan komma igenom banan på en relativt bra tid. Vet inte riktigt vad jag ska ha på mig bara så jag inte tar på mig för mycket eller för lite, tror att det blir en fleece tröja i allafall så jag håller värmen bättre. Dom andra gångerna jag har sprungit har jag bara behövt ha t-shirt men nu har ju allt blivit lite förskjutet eftersom att vintern varade så länge så det är ju inte riktigt lika varmt nu i maj som det var förr när jag sprang. Jag kommer nog på något!

Har hittat en jätte söt klänning som Lavinia ska ha på sina 1-års kalas, ja vi ska ha två stycken, ett uppe med Adam i kolbäck och sen ett här nere i trollhättan. Det fick bli så eftersom att ingen i Sonnys familj vill åka upp till kolbäck för att gå på kalaset, känns väl sådär att dom inte vill åka är min familj åkte hela vägen ner på namnkalaset. Vad hade dom gjort om vi valt att ha kalaset uppe hos mina föräldrar istället då? Hade dom vägrat åka då också? Nej nu får jag dricka mitt te och bara vara, kika runt lite på internet istället för att sitta här och skriva. Det tog fel riktning nu så det kommer bara bli tråkigt och deppigt och jag ska vara peppad idag, inte ledsen!

Nej det får räcka för mig// Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar