tisdag 18 maj 2010

Sommarvärme

Det är riktigt varmt ute idag, eller ja nu vet jag inte om det är de men det var det när vi gick till affären förut och jag tycker alltid att det är lika svårt att veta hur mycket jag ska klä på Lavinia när det är så varmt. Tog på henne en stickad tröja, vantar och mössa men vantarna åkte av ganska snabbt och dragkejdan på jackan åkte ner men eftersom att hon sitter still i vagnen så vet jag ju inte hur varm hon egentligen blir. Vill ju inte att hon ska bli sjuk men samtidigt vill jag ju inte att hon ska bli sur och grinig för att det är för varmt, svårt det där!! Hur som helst så har det varit jätte skönt väder idag tills nu då när det började regna lite, kan ju fortfarande vara varmt men jag har ingen koll eftersom att jag inte har stuckit ut huvudet och känt efter.

Fick hem en tunn sommarkatalog från h&m och självklart är det extremt jätte snygga kläder i den! Det är farligt att få hem såna kataloger, har redan beställt lite kläder från h&m till mig och en skjorta till Sonny så när jag fått det paketet och betalat det så kanske jag kan handla lite mer. Annars får jag väl ta mig till en h&m-butik istället och kolla om dom har fått in kläderna där, tyvärr så ligger ju h&m ute på överby så jag kan ju inte direkt gå dit eller jo det skule jag kunna göra men det är ju en bit dit och jag orkar inte argumentera för min lathet i det här så vi lägger det på hyllan. Hur som så ska jag i allafall gå till Kappahl och köpa Lavinia en klänning sen när jag får pengar, det är klänningen hon ska ha på sina 1-års kalas den är så grymt söt så jag hoppas att den finns kvar. Sen tänkte jag köpa leggings till och kanske en kofta, vet inte riktigt vilken färg jag ska köpa på leggingsen bara eftersom att klänningen är gammelrosa och jätte vita passar nog inte så bra så det får väl bli ett par ljusrosa istället kanske. Jag får helt enkelt sen är jag köper klänningen om den nu finns kvar när jag ska köpa den, är den inte kvar vet jag inte riktigt vad jag ska köpa till henne utan då får jag ge mig ut på jakt igen efter en annan klänning istället.

Diska var det ja... //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar