torsdag 13 maj 2010

Tråkigt väder

Röd dag och Sonny har precis åkt iväg för att hitta på något med sina små bröder, jag sitter hemma som vanligt med Lavinia och vädret är ju inte direkt det ultimata att göra något i heller så det blir väl ännu en dag att spendera inne. Har tvätt som behöver vikas. Disk som ska diskas. TRÅKIGT!! Blir nog en till kopp te sen soffan ett tag till innan Lavinia vaknar, sen får vi se om jag orkar ta tag i disken eller hur jag gör för det måste diskas idag. Vill bara ha en ny lägenhet nu och flytta och få riktig ordning på allt och inte bara halvt om halvt som vi har det här, hälften av alla grejer står ju ute på vinden i brist på plats. Ska nog ringa på trean som var med i tidningen här om dagen och se om den är kvar, börjar tröttna på tvåan nu men den fungerar ju än så länge som Lavinia inte är så stor.

Stod och kollade mig i spegeln igår, jag menar verkligen kollade ut varenda liten centimeter och jag tror att det blir till att klippa sig sen när pengarna finns. Har ganska långt hår nu och eftersom att jag blonderade hela håret så är det ganska så jobbigt att borsta ut håret efter duschen eftersom att det är slitet. Så det blir en kortare frisyr sen som inte kräver för mycket och som är lätt att styla så kanske jag kan börja med det lite mer än vad jag gör idag, jag vill ju göra det men eftersom att håret är så långt så vet jag oftast inte vad jag ska göra med de så det blir oftast bara en tofs. Ska försöka få ordning på min solrabatt jag har också som står att jag måste lösa in i Vänersborg men jag ska höra med dom här i Trollhättan om jag inte kan få lösa in det här eftersom att jag ändå har betalat för det och det är samma företag. Behöver få lite färg nu inför sommaren eftersom att jag är så blek annars. Hade gärna velat ha lite finare naglar men eftersom att Lavinia är så liten och har blöja så vill jag inte det med rädsla för att nypa eller riva henne så dom får vara korta och bara kanske få lite färg då och då.

Nej nu blir det te!! //Emelie


1 kommentar:

  1. tack! :D
    det tar ju sin lilla tid när man har barn, men det är kul också. det blir ju som vi vill :)
    vi valde ek luckor för att det är tåligt och hårt material. plus att det inte gulnar med åren som furu gör. så man får tänka lite praktiskt och inte bara gå på vad som är snyggt haha

    SvaraRadera