tisdag 26 maj 2009

Hallonbladste och färd till Kolbäck

Idag fick jag ett lite konstigt paket på posten och jag kunde inte förstå vad de var jag hade beställt, sen slog det mig att de var mitt hallonbladste som äntligen kommit så nu ska de börja drickas hallonbladste. Tog mig en kopp tidigare idag och det smakade helt ok faktiskt, trodde att det skulle vara en mer bitter smak på det men de var istället en svag smak av hallon så det är helt drickbart. Påsen såg lite rolig ut när jag plockade ur den för det var en plastpåse med torkade, gröna, krossade blad i så det såg precis ut som om jag fått hem en påse med hasch på posten. Så nu hoppas jag att det kanske hjälper till att förbereda livmordern på vad som komma skall och att jag får en så bra förlossning som möjligt, sen hoppas man ju alltid att det ska bli lite tidigare än beräknat också men som det känns nu så känns de nästan mer som att jag kommer gå över tiden.

Imorgon åker jag till Kolbäck för att vara där över helgen, mamma och pappa ska ha 50års kalas och jag åker dit några dagar tidigare än Sonny för att umgås med familjen lite. Sen så fyller Sonnys pappa också år och han har 50års kalas på fredagen som Sonny ska gå på sen åker han till Kolbäck på lördagen. Så får vi hem vaggan i helgen också! Ska bli så mysigt att ha den stå där vagnen står istället så man kan klämma och känna lite på den och hoppas att det snart ska ligga en liten bebis där i. Längtar så mycket efter lillfisen nu så det är inte sant, drömmer nästan varje natt om h*n nu så de är svårt att ha tankarna på annat. Har ju lite annat att längta efter nu med kalaset och sen Idas student så då kanske man inte bara riktar in sig på bebisen så kanske det blir lite lättare.

Nu ska jag och fotbollen hjälpa Sonny med ett spel.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar