lördag 9 maj 2009

Barnmorska och barnvagn

Vi var hos nya barnmorskan i torsdags och hon var jätte bra, vi kunde nog inte få en bättre och det bästa var ju att både jag och Sonny kände så. Hon vände sig mer till oss båda än vad våran förra gjorde, Sonny blev involverad på ett helt annat sätt. När hon skulle mäta och lyssna på hjärtljuden så kände hon även efter hur bebisen låg och den låg med rumpan uppåt och huvudet ner, så när hon stod där och kände så fick Sonny komma och känna också och hon visade vart han skulle känna och berättade vad de var han kände. Det var så fint på något sätt att även han fick känna och veta vad det var han kände, här hemma har vi ju bara gissat på att det kanske är en rumpa som ligger där och nu fick vi ju det bekräftat. Man börjar ju faktiskt inse att vi ska bli föräldrar snart och det känns lite overkligt en häftigt, ska bli så roligt att få se bebisen nu när den snart kommer ut.

Har fått hem barnvagnen från Sonnys mamma nu också så nu står den i klädkammaren och väntar på bebisen, känns skönt att ha fått hem den för nu kan vi ju gå och titta på den ibland och klämma och känna så kan man insupa på ett annat sätt att vi ska ha barn. Sen har vi fått hem spjälsängen som vi ska låna sen när bebben växt ur vaggan så det börjar bli lite barngrejer här hemma, ska försöka få inhandlat lite tyg också så jag kan få sy blöjautomaten snart som jag tjatat om ett tag. Ska få en byrå av mamma och pappa också som jag/vi ska måla om och sätta nya fina knoppar på så bebisen får en alldeles egen liten byrå att ha kläderna i, trotts att vi har en två på 56kvm så får vi plats med allt för den är verkligen välplanerad. Sen att vi har stora garderober och en stor, STOR klädkammare gör ju att man kan få undan mycket som inte behöver ligga framme jämt, sen har vi en vind också men vi har inte burit upp något dit för dom ska göra om så då kommer vi få bära ner allt snart igen.

Har tänkt att jag ska ta lite bilder sen på lägenheten nu när vi börjar få sån ordning på den, ska bara få hit köksbordet också innan jag tar bilder vi ska bara slipa ner de lite och sen lacka om det. Jag måste uppdatera min bilddagbok också med bilder på magen, det har ju inte blivit så mycket nu när vi har flyttat och så men jag ska ta några bilder här i veckan nu och lägga upp. Vet inte om det har hänt så mycket med magen egentligen men jag ser den ju varje dag så det kanske är därför jag inte tycker att den växer något, känns som om den varit lika stor i flera veckor nu men enligt barnmorskans måttband så blir den större.

Nu ska jag kolla tågbiljetter och sen mysa i soffan. // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar