tisdag 12 maj 2009

Fint väder och lite blåst

Helt otroligt, idag är det fint väder med solsken och knappt någon blåst alls! Trodde att det skulle blåsa storm när jag kom ner mot stan idag men det gjorde det inte, så de är jätte skönt väder ute och jag tänkte att jag skulle gå ner mot vattnet och sätta mig en stund men magen ville inte riktigt de. Jag var till försäkringskassan idag och det var därför jag var nere i stan, frågade varför jag inte kunde ordna min föräldrapenning via nätet och det visade sig att dom inte hade fått ordning på min inkomst än. De är ändå 3veckor sen jag skickade in mina arbetsgivarintyg och dom har fortfarande inte kollat på de, snacka om att det ska ta evigheter för myndigheter att kolla på lite papper. Eftersom att det tar 6veckor för föräldrapenningen att bli klar så ville jag ju få det gjort den här veckan eftersom att det är just 6veckor kvar till beräknad förlossning men som det ser ut nu så kommer det nog inte hända. Bara hoppas på att jag får bekräftelsen nästa vecka så jag kan fixa det då istället, lite jobbigt att gå utan pengar när vi redan har en så tajt ekonomi. Hon som jag pratade med på försäkringskassan var jätte trevlig så jag blev lite förvånad där och hon skrev en liten anteckning i min journal att jag ville ha besked snarast eftersom att det är så nära inpå nu så jag håller tummarna.

Ska på 50års kalas sista helgen i maj nu och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig eftersom att det är en stor mage i vägen, tänkte att jag skulle gå till second hand och kolla om jag hittar något fint och somrigt att sy om. Så kom Sonny på att jag kunde fråga hans mamma om inte hon hade något och så hade han gjort det idag så Ann ringde nyss och berättade lite om vad hon hade men jag får försöka ta mig dit och kolla någon dag om det är något som passar. Som det lät så hade hon inte något direkt somrigt men jag får kolla först, har hon inget jag trivs i eller som passar så får jag nog gå till second hand och kolla istället för det kostar ju inte många kronor och så kan jag sy om och greja så att den blir som jag vill ha den. Visst jag har en jätte fin långklänning men den är svart och jag vill helst inte ha svart men hittar jag inget annat så får det ju självklart bli den, har även funderat på att fråga om inte Kate kanske kan ha någon söt klänning som är lite vid så magen får plats men det är ju lite svårt att få tag i den innan eftersom att vi inte bor i samma stad längre. Det löser sig alltid ska ni se och får jag tag på något som jag syr om så kommer det upp en bild på resultatet sen!

Hade tänkt att jag skulle bakat lite idag men jag har inte sån stor lust med det nu när de är så fint väder ute, får se om det kanske blir lite sen ikväll när Sonny är hemma också. Han cyklar ju till Trollhättan varje dag nu och kör teori eftersom att det börjar närma sig och det går jätte bra för honom varje gång så nu sitter det nog, om han klarade det lika bra idag så skulle han ta "ledigt" imorgon och så skulle vi gå och kolla på second hand efter lampor till hallen. De är tur att det finns egentligen för de är så himla mycket som människor i annat fall skulle ha kastat men nu så kan det komma till nytta för någon annan och det är ju fina grejer dom säljer också! Jag vill ha hem vårat köksbord snart också så jag kan börja sy, visst jag kan sitta vid soffbordet men jag tror inte att det blir någon behaglig arbetsställning för magen då eftersom att bordet är så lågt så jag väntar istället.

Ha det fint alla där ute som läser min blogg! //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar