tisdag 19 maj 2009

Barnmorska och promenad

Idag var det dags för barnmorskan igen och allt såg bra ut och bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt men är inte fixerad än, jag är fullgången nu så det kan egentligen sätta igång när som helst. Jag hoppas på att det blir lite tidigare än planerat för nu är vi riktigt nyfikna på hur bebisen ser ut, drömmer nästan varje natt om lillfisen och varje gång har den massa hår men jag får inte se ansiktet. Hårfärgen är röd/brun på det lilla huvudet och jag vill hålla i bebisen nu på riktigt och inte bara i drömmarna, har ju ställt upp vagnen nu så jag går och tittar på den varje dag och klämmer lite. Ska sy "tvättlappar" av en handduk jag har här hemma som är jätte mjuk, fick en pysselbok av Sonnys mamma som jag hittade mönster till tvättlappar i så det ska bli en kanin och en nallebjörn som ska sys. Måste bara tvätta handduken först och vi har tvättid på fredag så det blir till att sy den i helgen och då ska jag försöka att lägga upp en bild på dom när dom är klara sen. Eller ja det gör jag nog inte alls det förresten för dom ska sys i "rätt" färg så då avslöjar jag ju för mycket, ni får se dom sen när lillfisen tittat ut istället.

Vi har gått ganska mycket idag faktiskt, jag har ju stegräknare på mobilen och idag har vi gått 13000steg och det är ca 10,4km och det tycker jag är ganska bra gjort av en höggravid faktiskt. Det känns inte så mycket i benen heller och jag känner mig inte så jätte trött heller och det är jätte skönt att jag är så pass pigg som jag är, bra att hålla konditionen uppe inför förlossningen sen och sen är det ju skönt att röra på sig så man inte blir helt förslappad. Har en liten bebis som ligger i magen nu och hickar, så mysigt att känna när bebisen rör sig varje gång eller får hicka och nu när det börjar bli trångt så syns det så mycket mer när det snurras runt där inne. Jag börjar känna av "mensvärk" mer nu också men det är mest på morgonen och det går över ganska snabbt igen men det är ändå skönt på något vis för då märker man att det går åt rätt håll.

Har köpt mig en klänning också till kalaset nästa helg men jag måste korta av axelbanden lite för den var lite stor i urringningen annars men det görs ju lätt och går snabbt, två små sömmar så är det klart sen. Ska sy min egen bärsjal sen också för det kommer bli så mycket billigare och sen kommer jag att få en egen som ingen annan har, ska åka till tygladan någon dag och kolla på tyg till den för dom är billiga och har många olika tyger. Det enda är att de ska vara trikåtyg som är stretchigt på diagonalen sen så ska jag försöka att hitta något tyg jag eller vi gillar, om Sonny inte känner sig bekväm med en bärsjal så ska jag sy en bärsele till honom istället. Har hittat lite mönster på internet som inte verkar vara allt för svåra att genomföra och sen är det ju roligt att sy så det blir nog bra.

Ha det bra där ute ni som läser!// Emelie

1 kommentar:

  1. Du verkar vara riktigt duktig på att sy.
    Jag däremot kan knappt trä en symaskin och betalar då folk på dyra affärer att lägga upp mina jeans eller vad jag nu har köpt.

    Du kommer bli en riktig duktig och händig mamma.

    SvaraRadera