måndag 11 maj 2009

Kyl/frys och arbetsförmedlingen

Idag fick vi ny kyl/frys för att ett av facken i gamla kyldörren var trasigt, först skulle vi få bara en ny dörr men nu fick vi en helt ny kyl/frys istället så tack vb för bra service. Att killen som bytte ut den åt oss var en timme sen är väl sånt man får ha överseende med, jag menar vi fick det ju ändå gratis och det kom hem någon som bytte ut allt åt oss och tog med sig det gamla skåpet. När han var klar så tog vi på oss och jag gick iväg till arbetsförmedlingen för att få papper påskrivna och Sonny cyklade till Trollhättan för lite teori, på vägen hem från arbetsförmedlingen så gick jag in och handlade lite så vi får någon middag sen.

Nu sitter jag här i soffan och tar igen mig lite efter promenaden, bebisen börjar ju bli tung nu så det börjar bli jobbigt att gå lite längre sträckor. Sen ligger den med huvudet neråt så det trycker på ganska bra när man går, tror inte att jag känt av några direkta sammandragningar än men foglossningar har jag börjat att känna av lite grann. Som tur är så är det inte så kraftigt och det går över ganska snabbt igen, sen har jag märkt att om jag rör på mig så lindrar det också även om det är jobbigt i början så blir det ju bättre sen. Nu längtar jag något så extremt efter att få se bebisen, tänk om jag inte blivit framflyttad på ultraljudet då hade jag varit i v.37 nu istället för v.34 och vem vet jag kanske hade haft de lilla livet på armen redan. Det är ju inte så långt kvar ändå så jag hoppas att den här sista tiden går fort nu, nästa gång hos barnmorskan ska hon berätta lite om akupunktur under förlossningen sen så det ska bli intressant att få höra lite om det. Jag funderar även på att försöka hitta lite info på internet nu så jag har ett humm om vad det går ut på och så kanske jag kan få lite frågor att ställa sen.

På måndag så är det "öppet hus" på näl där dom har bildvisning och information om förlossningen och bb så det ska vi gå på så man får se lite av hur det ser ut innan man kommer dit och ska föda. Sen fick vi veta att det är totalt besöksförbud på bb, det är bara pappan som får komma dit och det är nog ganska skönt och bra ändå så vi hinner hitta varandra igen och komma in i våra roller lite innan alla andra ska komma och störa. Så besök får vänta tills vi kommit hem från bb istället och sen blir det nog "namnfest" i augusti någon gång för vi vill inte ha något dop utan vi kan ha kalas hemma istället där man välkomnar den lilla in i livet eller något liknande.

Nej nu måste jag nog lägga mig en stund. //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar