torsdag 21 maj 2009

Dags snart?

Ja nu får det allt vara dags snart för bebisen att bestämma sig att komma ut, på lördag går jag in i v.36 så då är det ju bara 4veckor kvar till beräknad förlossning men det får gärna bli lite tidigare. När vi var hos barnmorskan i tisdags så sa hon att jag räknas som fullgången nu så det kan bli när som helst utan att det stället till något och jag hoppas verkligen att det blir snart, visst kan det vänta tills efter mammas och pappas 50års kalas men sen får det gärna bli av. Kanske kan få åka till Idas student med en barnvagn istället för en jätte mage, hade ju inte varit helt fel de inte! Jag känner mig verkligen färdig med att vara gravid nu och jag drömmer om lillfisen varje natt nästan, inatt hade Sonny drömt om hur bebisen såg ut också så nu vill vi att du tittar ut så vi får se hur du ser ut! Så får vi hem vaggan nästa helg också så kan det kännas lite mer att det snart kommer ligga en liten bebis där, blir ju nästan tårögd nu när man tänker på bebisen och kollar på sakerna man har köpt. Jag är så glad och känner mig så lugn och trygg nu, jag är verkligen redo för att bli mamma nu och Sonny börjar också hitta in i att vi faktiskt ska ha barn så nu får du komma ut!

Längtar och ser fram emot förlossningen nu! //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar