fredag 5 juni 2009

Moster och snart mamma

Ja igår var en riktigt uppochner vänd dag, vaknade av att pappa ringde och berättade att Ida hade fött en pojke. Så jag gick runt i chock större delen av dagen och började väl fungera normalt som människa igen vid sju på kvällen då jag satte mig och ringde till henne och hörde hur det var med henne och bebis. Det blev en liten Adam på 2970gram och 48cm så det är ingen stor krabat men han och Ida mår bra och de är ju det viktigaste, nu väntar jag bara själv på att våran bebis vill titta ut. Börjar bli grymt trött på att gå runt med jätte magen nu och jag blir så lätt trött i benen när vi är ute nu också, i onsdags så gick proppen för mig så det kanske inte är så långt kvar ändå men det känns som om lillfisen trivs ganska bra där inne. Jag säger åt bebisen att nu är det dags att komma ut och träffa kusin Adam och alla andra, mamma och pappa vill väldigt gärna få se dig nu och inte bara känna hur du hickar eller sparkar så jag hoppas att det kan locka ut det lilla livet. Det är så svårt nu också att försöka hålla det hemligt om vad de är för kön man får tänka sig för fler än två gånger innan man pratar, höll på att försäga mig till Kate igår också men Sonny lyckades hindra mig så jag snurrade runt de lite snyggt.

Har köpt två nappflaskor nu också som ska göras i ordning och kokas men det måste ju inte göras innan bebisen kommer, förhoppningsvis så ska jag amma bebisen så då behövs ju inte flaskorna i början. Nu har vi tvättat alla kläder också så det är klart men dom ligger hemma hos Sonnys mamma för tillfället för de hann inte torka innan vi åkte hem igår så vi får försöka att hämta det någon gång snart.

På söndag ska vi åka till IKEA också och hjälpa Sonnys bror och hans tjej att bära möbler, eller jag ska titta på när Sonny hjälper till att bära sen är det ju aldrig fel med en tur till IKEA heller.
Kanske värkarna kan komma igång lite också så jag kanske kan få föda snart, jag lovar att när dagen väl kommer då det är dags för förlossning då vill jag inte istället eller något sånt. Då tycker man att det har gått för fort och undrar varför bebisen inte kan vänta lite till innan den kommer ut.

Dags för lite soffmys och saft. // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar