lördag 13 juni 2009

Diskmaskin och skötbord

Vi har äntligen fått igång diskmaskinen eller ja Sonny har fått igång den så nu kan vi använda den istället för att den bara ska stå i klädkammaren och samla damm. Sonny låg på alla fyra i köket och svor och hade sig men till slut så var den på plats, han är för duktig min rörmokare till karl. Det enda vi diskar för hand nu är kastruller för diskmaskinen är lite liten för att kunna packas med mer än en kastrull och då kan vi lika gärna diska dom för hand, de är riktigt skönt att slippa diska glas och bestick för det är nog det tråkigaste att diska.

Igår fick vi hämtat ett skötbord också till badkaret, det ser hemma gjort ut för de är i trä men det är grymt fint och stabilt. Fick med en matstol också så nu är det inte mycket kvar som behöver inhandlas, de är blöjor och sen vill jag ha någon bebisfilt också och jag har hittat på Beginners 4st för 198kr tror jag de var som jag vill köpa. Får kolla över ekonomin först och se hur det ser ut annars kanske vi kan få dom inhandlade snart, sen är det nog inte så mycket mer som behöver inhandlas innan bebisen kommer utan det går att skaffa sen. Ja tvättlappar och sånt kanske man ska ha hemma innan bebisen kommer så man slipper fixa det när man kommer hem från bb.

Jimmy och hans tjej Shanti fick en son i natt, stort grattis till er!! //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar