fredag 2 januari 2009

Soligt väder

Idag vaknade jag av att jag fick ett sms från Martin där det stod: åter gryr dagen! Blev först lite chockad över att han ens var vaken vid den tiden men det var ändå lite mysigt att få ett sms att vakna till och inte vakna till ringsignalen och se att det är McDonalds som ringer. Har för övrigt blivit uppsagd och jobbar bara fram till den 12 januari nu, själv trodde jag när han kallade mig till ett möte att jag skulle få fast då jag bara har provanställning nu men tänk så fel jag hade. Känner mig väl inte allt för deppig över att bli av med jobbet där men de är klart att det är lite surt för det är nog inte många som vill ta in en gravid kvinna som ändå måste ta ledigt snart. Så nu håller jag tummarna för att Sonny hittar ett jobb så fort som möjligt och vi tittar även på jobb på fler ställen än i Skara eftersom att jag inte är fast här längre med jobbet. Så är det någon som har eller vet ett jobb för Sonny får ni gärna höra av er så länge det inte är allt för drastiska flyttningar det skulle handla om. Vet ju inte om jag direkt är beredd att flytta upp till Kiruna bara för att Sonny kan få jobb där men ja, ni förstår.

Vill gå på vårat andra ultraljud snart så vi kan få veta mer exakt vilken vecka jag är i, känns så skumt att inte veta hur långt gången jag är för det känns inte som om jag har någon kontroll längre. Bara väntar på att få ett utlåtande så man vet hur det ligger till, sen tänkte jag att kan det inte bara vara så att bebisen är liten men det kanske är så att dom är ungefär lika långa alla bebisar i det här stadiet och det syns mer sen om det blir en liten eller stor bebis. Fast det är ju inte långt kvar nu till att vi ska dit igen för det är ju den 15 januari vi ska dit så det är ju ca 2 veckor kvar bara. Både igår och idag så har jag känt mig extra hungrig, jag kan äta och vara hungrig om tio minuter igen vilket är lite små tråkigt för hur kul är det att gå runt och äta hela dagarna.

Tittade på nyheterna igår på tal om mat och gravida och det var ett ganska så intressant inslag om gravida och ätstörningar. Det är tydligen massor med gravida kvinnor som får ätstörningar, jag tänkte direkt då att det är tråkigt hur samhället är egentligen. En gravid kvinna får inte se ut hur hon vill utan även fast hon bär ett barn så måste hon hålla sig smal då enligt vissa kvinnor. Fostret kunde ta skada av att mamman blev anorektiker eller bulimiker, det kunde tydligen skada utveckligen av hjärnan och barnen föddes oftast för tidigt också. Jag menar när man är gravid så har man ju inte bara sig själv att tänka på utan man bär ju på ett liv som man måste tänka på redan nu, men visst ätstörningar beror ju på så mycket och jag tror nog att kvinnorna som har det och blir gravida tänker en hel del på hur det påverkar barnet. Om inte annat så hoppas jag det, men man får ju ett helt nytt sätt att tänka på när man blir gravid eller jag har i allafall fått det så man tänker ju inte bara på sig själv utan även på det ofödda barnet.

Nej nu ska jag nog äta något och sen städa lite för det behövs här hemma// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar