tisdag 20 januari 2009

Ett tag sen senast nu

Nu var det ett tag sen jag skrev men jag har inte haft lust och sen har jag inte varit hemma, nu skriver jag i allafall så det här inlägget kan nog bli lite långt.

Sitter ensam hemma och väntar på att Sonny ska komma hem från arbetsförmedlingen och jag tror att han kommer ganska snart, har pysslat lite idag när jag var ensam jag hade lite kort låg som jag ska ha satt in i ram men det har aldrig blivit av så jag fixade det idag. Så nu har jag lite inramade kort som ligger och ska få en plats på väggen någonstans, mest kort på Hera så jag vet inte riktigt vart jag ska sätta dom men det kommer jag nog på sen.

Var ju på andra ultraljudet i torsdags och fick se den söta bebisen igen, när vi kollade på bebisen och den rörde sig så kände jag det och då fick jag en bekräftelse på att jag har känt bebisen tidigare. Vi fick lite fler kort också som vi har lagt in i datorn så vi ska sitta och maila runt lite bilder sen men vill ni ha bild så är det bara att säga till om ni inte får något mail med bilder inom en snar framtid. Bebisen hade växt lagom mycket sen sist vi var där och allt såg bra ut, det lilla hjärtat tickade på så fint och njurar och allt annat dom tittar på såg bra ut. Så har jag fått reda på att Sofia ska föda ungefär samtidigt som mig, vi har inte pratat på länge och så visar det sig att vi är gravida samtidigt och i nästan samma vecka.

Vi var och hälsade på Linda och Jörgen i lördags också, det var kul att se dom igen och umgås lite. Vi spelade lite spel och hade det allmänt trevligt, det var ju ett tag sen vi såg dom så det var roligt att få komma iväg och göra något annat än att sitta hemma i soffan och titta på film. Så den är helgen händer det grejer också och nästa helg igen, då är det inflyttningsfest hos Katen! Det ska bli kul att festa med henne igen, har varit sugen på att dansa nu ett tag men sen när det väl blivit helg så har jag inte haft orken. Tror att jag håller på att bli alldeles för bekväm med att sitta hemma i soffan så ni får gärna tvinga ut mig lite oftare, jag behöver röra på mig lite mer än vad jag gör nu.

Äsch, det blev inte så långt ändå men nu ska jag försöka att skriva lite oftare igen så att det inte blir så långa inlägg. Ja just det ja Martin kommer ner hit till nästa helg också, ska bli kul att umgås med honom igen också.

Nu blir det uppvärmd lasagne från igår.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar