söndag 11 januari 2009

Tripp till Skövde

Idag så åkte vi in en snabbis till Skövde och kollade lite, Sonny har hittat ett par byxor i nyaste H&M katalogen och ville prova dom innan han beställde men tyvärr så hade dom inte fått in vårkläderna än. Så vi får åka och kolla det någon annan dag istället, vet inte riktigt när dom får in vårkläderna heller men i slutet på januari borde dom väl ha fått in dom. Affärerna brukar ju vara väldigt snabba på att byta mellan årstiderna så vinterkläderna kommer ju nästan mitt i sommaren, vi får hålla utkik med andra ord och åka lite då och då till H&M och kolla.

Jag har blivit så rund om magen så jag inte längre ser mina tår när jag står upprätt och kollar ner mot dom, känns konstigt eftersom att jag alltid har sett dom annars men jag får tänka på att det är naturligt. Alla linnen börjar glida upp över magen nu om jag inte stoppar ner dom i byxorna så jag funderar på att börja använda gravidlinnet snart så jag slipper gå och dra i linnet hela tiden här hemma. Det blir ju så lätt kallt om magen också när linnet glider upp och det blir en glipa mellan byxan och linnet, vi ska inte prata om när jag är ute med jackan på mig. Magen börjar bli så stor så att den håller ut jackan så att det blåser in kalluft under jackan så magen blir kall så jag får gå och hålla in jackan när det blåser för att inte magen ska bli kall.

Satte inte in en massa papper i pärmarna igår utan jag gjorde det idag istället, jag gjorde mig en kopp te och sen tog jag fram alla papper jag kunde hitta och hämtade fram alla pärmar och sen började jag sortera. Det var en hel del papper och jag skulle behöva en dokumentförstörare så jag kan tömma pärmarna lite för dom börjar bli överfulla och jag har räkningar i dom från 2005, visst kan man slänga såna räkningar eller är det bra att spara dom ett tag till? Inte så stor koll på det hur länge man egentligen ska spara räkningar, garantier och kvitton ska jag spara även hyreskontrakt så man vet vart man har bott och när. Kan säkert vara kul att ha någon gång eller likande, vem vet jag kanske behöver dom någon gång i framtiden då man ska söka lägenhet eller liknande och dom vill veta tidigare hyresvärdar. Men ja papprena är i satta och behöver rensas.

Nej nu måste jag ta mig en smörgås och sen ska jag nog kolla lite på tv.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar