tisdag 13 januari 2009

Rörelse i kulan

I söndags så kände jag av bebisen för första gången! Jag satt i soffan och tittade på tv och Sonny blandade saft i köket så när han kommer tillbaka så tittar jag på honom och säger: jag tror att jag kände bebisen sparka. Han får ett jätte leende över hela ansiktet och lägger handen på magen, tyvärr så kan han ju inte känna sparkarna riktigt än så de är bara jag som får njuta av att känna av det lilla livet. Nu känner jag av han/hon hela dagarna nu när jag vet hur det känns, visst jag känner ju inte av det hela tiden men ibland känner jag hur det snurrar runt där inne och jag blir lika glad varje gång jag känner de. Sen efter att jag kände av barnet första gången så tog vi fram angelsounden och lyssnade där jag kände av sparken och hittade hjärtljudet så vi spelade in det till datorn. Kändes skönt att både känna och höra bebisen efter att ha varit nervös över att inte ha hittat de förra gången vi provade, så jag blev jätte lättad och kunde sova gott sen på natten.

Idag så var Sonny iväg på möte på arbetsförmedlingen från 13-15 så jag hade lite tråkigt där och diskade all disk vi hade, var ju inte så mycket men jag gjorde de iaf. Sen hade jag lite mer tråkigt och ställde mig och bakade lite så jag sitter här och passar ugnen samtidigt som jag skriver. Har haft två paket riven kokos legat i skafferiet sen Kate fyllde år tror jag så jag tänkte att jag skulle baka upp dom och gjorde en dubbel sats med kokostoppar, första gången så vi får se hur resultatet blir om dom bara faller isär eller hur dom blir. Dom ser i allafall fina ut dom som är klara, har inte provat någon än men får väl göra det snart och se om den bara faller isär eller hur det går. Lovar att jag ska tala om för er i nästa inlägg hur det gick och hur dom smakade.

Fortsättning följer...//Emelie+bebis

2 kommentarer:

  1. Vad roligt det är att läsa här :) Blir alldeles jätteglad när jag får höra att den rör sig, då har den nog det bra där inne :D Kramen!!

    SvaraRadera
  2. va roligt att det börjar hända saker där inne =) jag blir pirrig i magen när jag läser allt detta :P
    tänkte på det du skrev med räkningar osv hur länge du ska spara dom =) min mamma säger till mig att jag ska spara räkningar i ca 5 år och kvitton till garantin är slut och lite där till. tror det är en smaksak.jag sparar sånt så länge jag bara kan.för att vara på den säkra sidan =)
    hoppas vi ses och hörs snart =)
    pusspuss

    SvaraRadera