måndag 5 januari 2009

Sista dagen

Ja idag så jobbade jag sista dagen då, lite tomt kommer det nog bli men jag vänjer mig nog. Även om det bara var McDonalds så känns det ändå som att de var en bra lärdom att få jobba där, känns som om jag har lärt mig något. Hoppas bara att det kanske kan hjälpa mig på något vis till ett annat jobb, att dom ser att man jobbat där och är stresstålig så kanske dom tänker att man klarar av deras arbetsplats också. Jag hoppas i allafall på det så man kanske bara kan få något extra jobb nu innan bebisen kommer, känns lite tråkigt att gå hemma och vänta på att man ska få bli mamma ledig. Samtidigt så har jag ju något att se fram emot och något att sträva efter så tiden kommer nog gå fort ändå.

Jag och Sonny köpte en angelsound för länge sen och provade den en gång innan ultraljudet men hittade inte riktigt bebisen då så vi la det åt sidan tills vi varit på ultraljudet. Så provade vi den idag igen och jag hittade bebisen med en gång nästan, så vi lyssnade lite på ljudet från våran bebis idag. Kanske ska förklara vad en angelsound är också för er som inte vet, de är en liten manick som fungerar ungefär som ett ultraljud fast utan bild. Man kan lyssna på bebisen hjärtljud från ganska tidigt i graviditeten står det i beskrivningen men vi beställde hem den lite sent så jag vet inte hur bra den fungerar i dom tidiga veckorna. Hur som helst så var det kul att få höra bebisen igen även om vi inte såg det lilla livet, det roliga med angelsounden är att man kan spela in ljudet från bebisen också så vi ska prova det någon dag sen.

Jag känner mig jätte pysslig och vill inget annat än ha massa tyger och bara sitta och sy hela dagarna men tyvärr så har jag inga tyger och inga pengar att köpa tyger heller. Skulle vilja åka till IKEA och köpa en massa tyger och sy massor! Har en blöjförvaring jag vill sy som jag fått idén från Martina för hon har sytt en sån och dom verkar var så praktiska så det ska allt knåpas ihop till en sån. Om inte IKEA så till en billig tygaffär sen när jag fått pengar, måste ju få ha något att göra nu när jag är arbetslös igen.

Det får räcka för idag.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar