söndag 25 januari 2009

Sovmorgon

Idag gick jag inte upp förrän kvart över 12, vaknade inte av att jag var kissnödig eller hungrig utan jag vaknade av att jag har världens huvudvärk. Så jag tog mig upp och satte mig i köket för att vänta på att Sonny skulle vakna, han vaknade aldrig så jag gick och väckte honom halv två. Nu är vi vakna båda två och det ska bli frukost alldeles strax för magen börjar att skrika lite efter någon form av föda så det är bara lyda och stoppa i sig något för att slippa illamående resten av dagen.

Vi var på 30års kalas i fredags, Sonnys äldsta bror fyllde 30 och det firades genom att lura honom att han skulle gå ut och äta med sin tjej på ett ställe men så stod vi på ett annat ställe där hon jobbar ibland och så lurade hon med sig honom dit och där stod vi och överraskade honom. Det var kul faktiskt för den första han ser nere på en krog är sin 7åriga dotter, han blev lite fundersam över vad hon gjorde där nere och sen såg han resten av oss och förstod att han blivit lurad. Kvällen blev lyckad i allafall och dagen efter så var det smörgåstårta för att deras mamma fyllt år, var ju ett tag sen man åt smörgåstårta så det var inte helt fel att få tugga i sig en bit!

Jag känner bara mer och mer sparkar, igår var bebisen riktigt vild när vi skulle gå och lägga oss. Det var inga dåliga slag som riktades ut från magen då inte, tror bebisen brås på mig och mina armar kanske. Jag var tvungen att lägga mig på sidan för att kunna somna och överge min sköna position på rygg som jag fick till så bra men det är inte lätt att försöka sova med något/någon som försöker ta sig ut från magen. Eftersom att alla andra, förutom Sonnys mamma, säger att det är en han i magen så har jag börjat att kalla bebisen för hon. Vi har även börjat att fundera på om vi inte ska kolla kön i allafall, man är ju så nyfiken och vill veta nu hur det ligger till så vi vet inte om vi vill göra det nu fast att vi sagt att vi inte ska göra det. Det är ju kanske lite roligare att få veta det sen när man ligger där men ja vad är det som säger att det blir förstört bara för att man skulle kolla kön nu?

Nu är det frukost som gäller så kanske huvudvärken släpper lite också. //Emelie med ninja i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar